Senaste nytt

Behöver man visum till Kina?

David

Medlem
Mest för att minska köandet då jag måste fixa det direkt och sedan köra direkt till jobbet (i skåne)

Ok. Har varit på visumkontoret i Göteborg fyra gånger och ingen gång har det varit någon kö. Men det är klart, har man en tid att passa efteråt är det ju inte värt att chansa på att det inte är någon kö.
 
Lånar denna tråden för en annan fråga gällande visum i Kina.

Kan jag som svensk söka kinesiskt visum i Köpenhamn?
Har mailat ambassaden i CPH men utan svar.

Har tidigare fått ett visum på kinesiska ambassaden i Bangkok utan det minsta problem, ingen som ens noterade det.
 
Lånar denna tråden för en annan fråga gällande visum i Kina.

Kan jag som svensk söka kinesiskt visum i Köpenhamn?
Har mailat ambassaden i CPH men utan svar.

Har tidigare fått ett visum på kinesiska ambassaden i Bangkok utan det minsta problem, ingen som ens noterade det.
Du är bara svensk medborgare? Läs på 首页 under FAQ står det att man måste ansöka i det land man är "lawfully reside" så blir nog svårt.
 

Dr. Miles

Expert
Du är bara svensk medborgare? Läs på 首页 under FAQ står det att man måste ansöka i det land man är "lawfully reside" så blir nog svårt.
Det går att söka visum i andra länder också, i alla fall i de länderna eller regionen som inte erbjuder visumansökan online (首页
Som @Jonatan Rosdahl skriver, det går att ansöka kinesiskt visum i Bangkok, och jag vet att det går att ansöka kinesiskt visum i Hong Kong också (dock via resebyrå, företag som inriktar sig att ansöka visum osv).
Ja det har du ju onekligen rätt i. Men har som sagt gjort det i Bangkok utan att någon höjde ett ögonbryn... konstigt.
 

Troy1

Medlem
Jag kan tillägga att det går bra att ansöka om kinesiskt visum både på vanliga ambassaden i både Hong Kong och Ulan
Bator. Trots att kinesiska ambassaden i Stockholm sa att det inte skulle gå att ansöka utanför Sverige (för mig som svensk medborgare).
 
F

FCT

Guest
Ja man det går bra att att ansöka på kinesiska ambassaden i Köpenhamn men de utfärdar inte multipla inresor, max två inresor med svenskt pass.
 
Toppen