Senaste nytt

Behöver lite info/råd angående Aviancas award mönster

Jag hade ett liknande fall i fredags. Bokade via Tallinn en ToR Eurobonus 2-4-1 ARN-LHR-BOG-CUN och när jag bokningsbekräftelserna (en för mig och en för min sambo) såg jag att de stavat mitt förnamn fel med en bokstav. Ringde direkt tillbaka till Tallinn och fick bekräftat att de skulle åtgärda detta på en gång. När jag inte fått en ny bekräftelse på några timmar så ringde jag till Tallinn igen. De sade då att biljetterna inte skulle hinna biljetteras innan helgen men att att det skulle ske på måndag. Jag fick dock en ny mailbekräftelse (denna gång enbart en bekräftelse för oss båda) kort efter samtalet. Jag fick även ett nytt bokningsnummer samt det verkar som mina platsreservationer är borta. Blir till att slå en ny signal på måndag och se vad som gäller.
 
Last edited:

Viking75

Medlem
Jag är givetvis grinig på Tallin. Tidigare i tråden så sa jag att det var deras fel till 100% Det är ju inte helt sant. Som jag skrev i mitt första inlägg borde jag vetat bättre än att låta mig övertalas att släppa en bokning.
Jag hade haft mycket bättre möjlighet att få det hela "fixat" om jag varit cool och stått på mig.

RollingStone, det ordnar sig nog för dig på måndag. Lycka till.
 
Jag är givetvis grinig på Tallin. Tidigare i tråden så sa jag att det var deras fel till 100% Det är ju inte helt sant. Som jag skrev i mitt första inlägg borde jag vetat bättre än att låta mig övertalas att släppa en bokning.
Jag hade haft mycket bättre möjlighet att få det hela "fixat" om jag varit cool och stått på mig.

RollingStone, det ordnar sig nog för dig på måndag. Lycka till.
Tackar, ja det borde lösa sig. Det märkliga är ju att de kunde ändra min biljett utan tal om avgifter men inte din.

Hoppas att det dyker upp ytterligare platser för dig snart. Nu är det ju inte så troligt att datum och destination stämmer överens men jag släppte två businessplatser med Avianca mellan BCN-CAN 23/12 i och med min ombokning i fredags.
 

FF#1

Medlem
Hoppas att det löser sig.
Hade ett liknade fall när min far fick fel i sitt efternamn på en USA bokning. Skulle vara helt omöjligt att fixa men med lite HUCA och Social engeneering så gick det vägen när jag fick möjligheten att prata med en vettig och förstående person i andra ändan.

Hon gick helt enkelt in i "systemet" och korrigerade namnet gratis ( oavsett regler och sånt) och önskade trevlig resa. :)
 

Knucket

Medlem
Återkoppling angående namnändringar på SAS. Namnändring med Lufthansagruppen går ej överhuvudtaget. Namnändringar med tex UA kan gå bra, infant inga problem. Det är så att dom olika systemen inte pratar med varandra mellan bolagen. Gör man en ändring kan det medföra UC (avbokning) eller att det bara byts i Amadeus, men inte det andra bolagets system. Man kan ha rätt namn i SAS system, men inte i det andra bolagets system har det inte ändrats så att man har två olika namn på två olika sträckor.
 
Toppen