Senaste nytt

Behöver 1500 eurobonus poäng för att bli silver

Hej!

Jag saknar 1500 EB för att bli silver medlem.

Sista datumet är den 28/2-19 har ni något bra tips på resa som man skulle kunna göra för att komma dit? Så man slipper börja om.
Ni är ju experter i mina ögon :)

Tack på förhand!

Daniel
 

Peter_West

Medlem
Beroende på hur många segment du har kan ev. att nå 10 segment med Go-biljetter vara ett billigare alternativ. Men beror på hur många segment du har kvar till 10, som sagt.
 

aldrighemma

Medlem
Hej!

Jag saknar 1500 EB för att bli silver medlem.

Sista datumet är den 28/2-19 har ni något bra tips på resa som man skulle kunna göra för att komma dit? Så man slipper börja om.
Ni är ju experter i mina ögon :)

Tack på förhand!

Daniel
Du kan ju alltid köpa 1500 baspoäng för 1500SEK eller 15.000 poäng om jag kommer ihåg rätt.
Sen om det är värt det eller inte lämnar jag till dig att avgöra :)
 

Thornado

Medlem
Flyger du 28:e så kommer poängen inte att vara inne på ditt konto innan månadsskiftet, men de bakdateras till det datum du flyger, så det löser sig när de kommer in (det finns ju alltid en viss risk att lägga det så nära, om flyget blir inställt, du blir sjuk, osv...).

Som redan har nämnts så tycker jag att det kan vara lite tveksamt till om det är värt att lägga extra pengar på att bli silver "bara för att" om du inte har en bra anledning (extra bagage, lounge under sommaren, osv). Om du nu ändå är villig att spendera en del pengar och kan tänka dig att lägga ytterligare lite pengar på allmänna galenskaper så har jag ett annat förslag.

Börja med att göra en liknande bokning som föreslås i denna post:
Har däremot en motfråga - är det kostnaden som är anledningen till att du letar resa i P? Finns resor att boka i klass D med Lufthansa, vilket ju ska ge 2 x 2 x 2000 poäng, för drygt 6k SEK. Har inte kollat med Swiss men det kanske finns där också. Mellan tummen och pekfingret dubbelt så dyrt som P (när jag jämförde med Lufthansas hemsida) men mer än dubbelt så många poäng. Bokningen måste dock ringas in, lyckades inte hitta den på lh.com utan bara på ITA Matrix. 8000 poäng når visserligen inte riktigt hela vägen fram men kanske tillräckligt nära för att kunna göra ett köp av de sista stackars statuspoängen uthärdligt...

Kostnad: 6000 SEK, ger 8000 baspoäng. Du borde då ha 26500 baspoäng.
Ansök om SAS Amex Elite. Du får 18000 extrapoäng om du värvas, men viktigast, du får 20000 baspoäng.
Kostnad: 4000 SEK, ger 20000 baspoäng. Du har 46500 baspoäng.

Total kostnad ~10000 SEK och du är då Eurobonus Guld. Det kan absolut diskuteras om det verkligen är värt att lägga de pengarna för att få EBG, framförallt om man inte flyger jättemycket, men EBG är ändå väldigt mycket mer värt än EBS så har man ändå tänkt lägga pengar på det, så...
 
Toppen