Behålla Swiss Business eller boka om till SAS Business?

Diskussion i 'Star Alliance' startad av Nimbus, 11 Februari 2018.

1. Nimbus

Nimbus Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Hur brukar ni göra? Jag har en 241 bokad tur och retur till JFK i sommar med LX Business, men ser nu att SK har platser över i Business på avresedagen. Jag slipper alltså en connection om jag tar SK istället. Ska jag ringa och ändra bokningen för ditresan (går det?) eller måste jag avboka hela resan, få tillbaka 241, och göra en ny bokning med SK till EWR och ursprungliga rutten hem från JFK med LX? Med det sistnämnda finns väl risken att när bokningen är avbokad så finns inte awardplatserna kvar och jag kan inte boka om dem? Hur skulle ni ha gjort?

2. aruba1

aruba1 Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Du kan ringa Tallin och ändra din avresa till SAS. Du behöver inte avboka något. Om du inte är EBD tillkommer 150 kr per person för ändring av resa.

Nimbus gillar detta.
  3. palmen

palmen Moderator

Land:
    Sverige Sverige
    Jag skulle bokat om till SAS då jag tycker de är bättre. Du får testa Swiss åt andra hållet sen.

Dreamliner, henke12 och 011430121 gillar detta.
  4. henke12

henke12 Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    +1

5. Hafermann

Hafermann Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Jag gillar att flyga LX business, men jag tycker också att SK har en riktigt bra produkt. Ganska jämförbara både vad gäller hårdvara och mjukvara. Det som LX är överlägsna på är loungerna i E-terminalen, Zürich. Men jag hade i ditt fall valt att flyga SK.

6. HenrikT

HenrikT Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    +1

Dela sidan

BusinessClass Logo

Hej och välkommen till BusinessClass!

Prenumerera på vårt gratis nyhetsbrev för att få uppdateringar och nyheter om vad som händer runtom i världen och på BusinessClass.

I'm already subscribed
BusinessClass Logo

Välkommen till utskickslistan!

Glöm inte att kontrollera din epost och bekräfta din prenumeration.

BusinessClass Logo

Gå med i BusinessClass-gemenskapen!

Gilla oss på Facebook för att få de senaste nyheterna från BusinessClass direkt i ditt flöde.

Bli medlem och delta i våra diskussioner, ställ frågor och dela med dig av din kunskap och dina erfarenheter.

Bli medlem nu!