Senaste nytt

BC.se resa till Georgien i 2014?

sembl

Medlem
Jag hakar gärna på till Batumi. ;)

Har varit i Tbilisi och det är en mycket trevlig stad, har även haft nöjet att åka runt lite i Georgien och gillar det landet.

Befinner mig just nu i Chisinau, Moldavien. Har även bilat lite här då jag var i Odessa, Ukraina, förra helgen.

Det tar en stund att vänja sig vid mentaliteten här i Moldova, men prisnivån och utsikten om man gillar damer är nära perfektion! ;)

Glöm heller inte nationalsporten rökning!
 

Patrick

Medlem
Nä, ska man snacka nationalsport så är det nog vinnaren. ;)

Nu röker inte jag men inser att det är billigt med ett paket Marlboro eller Camel för 9 kr...
 

Homer

Medlem
Röstar på Nordkorea först också, medans det finns kvar :)

Absolut, nu börjar ju Europa och Ost/Sydostasien bli tråkigt, så måste hitta på något nytt. En rundresa Armenien/Georgien/Azerbaijan vore riktigt skoj. Men högst på agendan står en resa till Nordkorea.

Ett event i samarbete med Air Koryo?
kanske något i den här stilen?

AVIATION ENTHUSIASTS TOUR OF THE DPRK

INCLUDING FLIGHTS ON UP TO 7 DIFFERENT AIR KORYO AIRCRAFT:

ILYUSHIN IL-18 / ILYUSHIN IL-62 / ILYUSHIN IL-76 / TUPOLEV TU-134 / TUPOLEV TU-154 / TUPOLEV TU-204 / ANTONOV AN-24


Juche Travel Services - Special Interest Tours
 

telelina

Medlem
Absolut, nu börjar ju Europa och Ost/Sydostasien bli tråkigt, så måste hitta på något nytt. En rundresa Armenien/Georgien/Azerbaijan vore riktigt skoj. Men högst på agendan står en resa till Nordkorea.

Du klämmer lätt in både rundresan & nordkorea & säkert en hel del till! :)
 

David

Medlem
Både Georgien och Nordkorea är mycket intressanta resmål. Alltid kul med andra spekulanter på en resa dit. Min vänskapskrets är, med få undantag, inte så intresserade av mina lite udda ideer.
 

Stefan62

Medlem
Den här tråden har gått mig helt förbi, men det låter mycket intressant.

Jag har länge funderat på en långhelg i Moldaviens huvudstad Chisinau.

Någon som kan lämna tips? (Patrick?)

Hur är det med bemötandet och kriminaliteten?

Jag ser att LH flyger dit, men är det fler bolag som har sträckan i sitt linjenät?
 

Palazzi

Medlem
Den här tråden har gått mig helt förbi, men det låter mycket intressant.

Jag har länge funderat på en långhelg i Moldaviens huvudstad Chisinau.

Någon som kan lämna tips? (Patrick?)

Hur är det med bemötandet och kriminaliteten?

Jag ser att LH flyger dit, men är det fler bolag som har sträckan i sitt linjenät?

Har en god vän som gjorde ett studieprojekt om Chisinau för ca 6år sedan, och därmed var stationerad där ett tag. Nämnd person har besökt de flesta av världens länder (även stängda diktaturer) och han var inte super-begeistrad i staden (vilket han var innan avresa).

Han tyckte att stämningen kändes lite mer tryckt än i andra omgivande länder. Staden har ju ett ganska fint inre centrum, men även mycket industribyggnader i klassisk sovjet-stil.

Finns flertalet bolag som flyger till KIV: Austrian, LH och Turkish är alternativen från de stora allianserna. Air Baltic är ett annat alernativ. Lågprisbolag Wizzair har precis lanserat linjer till Rom och Venedig...

Har hört att kriminaliteten inte var ett problem (våldsbrott), så tror inte du behöver oroas över det. Det är ju visumfritt så kan vara värt att testa :)
 
Toppen