Senaste nytt

Barnrabatt på award resa till Bangkok?

Ghoose

Medlem
Skall till BKK i sommar och är ju sjukt sugen på att få resorna i C. Har dock en ekonom till fru, så att betala 50K för C med TK istället för 20K i Y är inte aktuellt. För mig och frugan är det ju ok att köra via USDM, dvs 2x90Kp. Men att ta det samma för 2 kids då är det ju bättre att boka C med TK och få poängen.

Så min fråga är, går det att komma åt barnrabatter med andra *A bolag med EB poäng? Eller är det någon som vet någon bra genväg när man vill åka billig C med barn?

Rutt: GOT-BKK
Datum: ut 17-19/6 hem 6-10/7
Allians: *A
Antal: 2ADT + 2CNN

//Ghoose
 

A380*G

Medlem
Inga bra rabatter vad jag känner till. Bästa lösningen är att sätta kidsen i Y - givet att de är så pass stora att de klarar sig själva några timmar.
 

agehall

Medlem
Har dock en ekonom till fru, så att betala 50K för C med TK istället för 20K i Y är inte aktuellt.

Nu förstår jag inte. Om din fru är ekonom så borde hon förstå att man vill komma fram och kunna njuta av sin semester till 100% istället för att spendera en vecka med att försöka återhämta sig efter den hemska upplevelsen i Y - det är ju bortkastade pengar.

Men "ekonom" kanske bara är en omskrivning för "snål"? ;)
 

fcx

Medlem
Nu förstår jag inte. Om din fru är ekonom så borde hon förstå att man vill komma fram och kunna njuta av sin semester till 100% istället för att spendera en vecka med att försöka återhämta sig efter den hemska upplevelsen i Y - det är ju bortkastade pengar.

Men "ekonom" kanske bara är en omskrivning för "snål"? ;)

Ekonom = räkna rätt på alla småsaker, men strunta i de stora.
 

Ghoose

Medlem
Men "ekonom" kanske bara är en omskrivning för "snål"? ;)

En kombo kanske ;) hon åker gärna C men vill inte betala för mycket extra för det. Min gräns går lite högre... Men inte mycket högre, dock summerar det upp högt snabbt när hela familjen skall med....

Just nu kostar alltså hela familjen i monkey 20 000SEK och i business 51 000. Förstår min fru, tycker inte heller att det är värt 30 000 att sitta där fram. Vi kan göra rätt mycket kul för de pengarna - jag kan tex köpa en massa USDM miles ;)

Dessvärre kör ju inte SAS BKK från April-Nov så även om jag samlade ihop 300K för att dra med hela familjen så hade det inte gått. :(
 
Toppen