Senaste nytt

Bara 737-700(WL) våren 2018 ???

TasselT

Medlem
Skulle kolla in avgångar UME-ARN-GOT lite olika dagar i april nästa år och upptäckte att samtliga avgångar har Boeing 737-700 (Winglets) som flygplanstyp - både ut och hem, på alla delsträckor, alla dagarna jag kollat.
Så brukar det ju inte vara, så jag kollade lite andra sträckor också som ARN-LLA, ARN-OSL, ARN-LHR, etc och samma där: Bara 737-700(WL).
Undantaget ARN-CPH där det även förekommer A320 (ej NEO).
Vart har alla 737-600 (hoppas skrotade ?) och 737-800 tagit vägen ? Och alla A320Neo ?

Eller har SAS bara av ren lathet satt 737-700(WL) som flygplanstyp på alla flighter till/från ARN från April 2018 och framåt?

Även i Norge ser det ut att vara 737-700(WL) på alla flighter i April 2018 och framåt...

/ TT
 
Last edited:

trskial

Medlem
WL stämmer ibland inte. Har flygit många gånger där det stått B737-700 (WL) eller B737-800 (WL) och varje gång har det varit en sån maskin men inte WL.

Sen har jag varit med om att det stått B737-700 på sträckan men så ska man boarda och vad står på backen? En B737-600.
 

KalleSus

Medlem
Jag tror att SAS lägger in 737-700(WL) som en default när tidtabellerna läggs ut, möjligen då med undantag för sträckor där man vet helt säkert att det är mindre troligt med 737-700 (linjer som trafikeras av underleverantörer, Arlanda-Kastrup och flighter trafikerade av SAS Danmark som ju inte har Boeing).
Sen justeras flighterna uppåt (till 800) eller neråt (till 600) när bokningsläget blir tydligare.
Att de dessutom väljer 737-700(WL) beror nog på att av de elva 737-700 som flyger för SAS Sverige är samtliga utom två med winglets.
 
Toppen