Senaste nytt

Bank Norwegian till Sverige

Der er genialt. 1% Cash points på ALLE varekjøp. Øl på byn eller daglivarer. Over 200 nettbutikker med opptil 20% cashback. Innstaler Norwegian Tracker og man får automatisk beskjed i verktøylinjen om siden du er på er rabattert. 200 Cash points første gang man tar det i bruk. 300 + 50-500 pr natt når man bestiller hotell gjennom rocketmiles.com Helt gratis, ingen skjulte gebyrer eller avigfter. Bare betal innen 45 dager :)

Om du verver venner får du 200 points pr person
 
Last edited by a moderator:

agehall

Medlem
Der er genialt. 1% Cash points på ALLE varekjøp. Øl på byn eller daglivarer. Over 200 nettbutikker med opptil 20% cashback. Innstaler Norwegian Tracker og man får automatisk beskjed i verktøylinjen om siden du er på er rabattert. 200 Cash points første gang man tar det i bruk. 300 + 50-500 pr natt når man bestiller hotell gjennom rocketmiles.com Helt gratis, ingen skjulte gebyrer eller avigfter. Bare betal innen 45 dager :)

Om du verver venner får du 200 points pr person

Det är knappast genialt. Det är inte heller speciellt snyggt att gå med här och som första inlägg posta en hyllning till en produkt som många redan analyserat och är skeptiska till. Dessutom med en förtäckt värvningslänk...

För den som är intresserad skulle jag vilja påstå att det finns många kreditkort som är bättre.
 
Last edited by a moderator:
Vet någon hur Bank Norwegian påverkas om flygbolaget Norwegian konkar? Är deras relation relativt obetydlig (typ som SEB Kort AB och SAS) eller har banken "många ägg i flygbolagskorgen"? Jag vet att Cashpointsen blir värdelösa och att Bank Norwegian har insättningsgaranti på ca 2 miljoner SEK, men jag har köpt en del återbetalningsbara biljetter med mitt Norwegian Visa och misstänker att det blir strul att få återbetalningarna om Bank Norwegian också konkar.
 

011430121

Medlem
Vet någon hur Bank Norwegian påverkas om flygbolaget Norwegian konkar? Är deras relation relativt obetydlig (typ som SEB Kort AB och SAS) eller har banken "många ägg i flygbolagskorgen"? Jag vet att Cashpointsen blir värdelösa och att Bank Norwegian har insättningsgaranti på ca 2 miljoner SEK, men jag har köpt en del återbetalningsbara biljetter med mitt Norwegian Visa och misstänker att det blir strul att få återbetalningarna om Bank Norwegian också konkar.
Flygbolaget sålde Bank Norwegian, flygbolaget behövde kapitaltillskott tro det eller inte
 

EgOscar

Medlem
Efter att ha sett att många här använder Norwegians kort till att betala hyrbilar - Kortet är gratis, försäkringen på 250/år gäller även bilhyra i Sverige - vilket är najs, så ansökte jag precis. Jag vill också komma åt Apple Pay som jag tidigare bara haft Klarna anslutet till vilket inte är idealiskt, varje köp måste ju hanteras i Klarna appen.

Norwegians ansökning är ganska smidig/digitaliserad men jag slås av att man ej kunde välja kreditgräns, utan de la in en riktigt hög gräns, mycket högre än mina andra kort. Samtidigt informerar de mig att jag ska skicka in löne-spec, har aldrig behövt detta tidigare. Har detta hänt någon annan, känns inte helt seriöst.


bank Norwegian.JPG
 

Berglund

Medlem
Samtidigt informerar de mig att jag ska skicka in löne-spec, har aldrig behövt detta tidigare. Har detta hänt någon annan, känns inte helt seriöst.
Det är ett mycket vanligt förfarande vid kreditkortsansökningar. Jag har sökt ett antal olika kreditkort genom åren och har tappat räkningen på hur många lönespecar jag skickat iväg åt alla möjliga håll. Banken du pratar om är i allra högsta grad seriös, inga problem alls att de fullgör sina åtaganden för en riktig kreditbedömning.
 

A87

Medlem
Efter att ha sett att många här använder Norwegians kort till att betala hyrbilar - Kortet är gratis, försäkringen på 250/år gäller även bilhyra i Sverige - vilket är najs, så ansökte jag precis. Jag vill också komma åt Apple Pay som jag tidigare bara haft Klarna anslutet till vilket inte är idealiskt, varje köp måste ju hanteras i Klarna appen.

Norwegians ansökning är ganska smidig/digitaliserad men jag slås av att man ej kunde välja kreditgräns, utan de la in en riktigt hög gräns, mycket högre än mina andra kort. Samtidigt informerar de mig att jag ska skicka in löne-spec, har aldrig behövt detta tidigare. Har detta hänt någon annan, känns inte helt seriöst.


Visa bifogad bild 121885
Har du nyligen fått ny lön eller dragit till med högre lön i ansökan? Algoritmer räknar ut kreditgivning. Kan dessutom bero på bet. Anmärkningar eller tidigare skuldsaldo på andra institut som syns. Som berglund skriver så är det ett seriöst bolag. Nordax bank håller på att köpa upp bank norwegian, även det bolaget är seriöst.
 
Toppen