Senaste nytt

Bangkok-Denpasar-Manila-Bangkok möjlig kombination som bonusresa?

Ubbe

Medlem
Hej Gurus..
Är valet BKK-DPS-MNL-BKK möjlig kombination som bonusresa med *A?
Tänker mig använda US Airways miles och först lägga en stop ower på Bali för att sedan flyga till Manilla som är destination.
Retur sedan direkt BKK

Om nej är man tvungen att ta BKK-SIN stopower (sen separat resa SIN <->DPS) och sedan fortsätta efter stopower till MNL destination. Retur sedan direkt BKK.

Ett annat alternativ är ju BKK - SIN -DPS tor och BKK-MNL tor som separata resor men det blir ju dubbla poängkostnaden.

Svårt att fatta vad som gäller..
 

Dr. Miles

Expert
Det bör vara OK som följande routing.

Bangkok-Denpasar(Bali): THAI
Denpasar-Singapore: Singapore Airlines
Singapore-Manila: Singapore Airlines
Manila-Bangkok: THAI


Visa antal miles, tid och stor karta på Great Circle Mapper

Eftersom Denpasar är det längsta destinationen från Bangkok, blir Denpasar som destination och Manila som stopover punkt.

Men US Airways Dividend Miles tillåter inte stopover på bonusresa endast inom en och samma zon.
US Airways | Dividend Miles membership guide
Stopovers

  1. For travel within the continental U.S., Canada and Alaska, a stopover is defined as a stay of more than 4 hours between connections (if there is a connecting flight available within 4 hours). If you’re traveling outside the continental U.S. and Alaska, a stopover is defined as a stay of more than 24 hours between connections.
    [*] Stopovers are not permitted when travel is within one award region or for multi-city travel.
  2. For travel outside the continental U.S., Canada and Alaska, you’re allowed one stopover per US Airways itinerary at a US Airways gateway or international destination (or in a partner hub city if you’re traveling on an award partner). US Airways hub/international gateway cities include Charlotte, Philadelphia and Phoenix. Please call Reservations for additional US Airways international gateways and partner hub cities.
  3. Stopovers are allowed only for the most direct route of travel.
  4. Stopovers must be included in the reservation when you book. You may not add a stopover once an award has been ticketed.
  5. With Star Alliance Round-the-World awards, you’re allowed five stopovers in a forward direction toward the original departure city.

EuroBonus tillåter inte heller någon stopover alls på partner award.
Men om du använder bmi Diamond Club miles går det bra att resa som ovan, men annars får du kora Open Jaw mellan Denpasar och Manila.


Visa antal miles, tid och stor karta på Great Circle Mapper
 

Ubbe

Medlem
Hmm. Varför finns det alltid en regel som förstör...:mad:
Ok bara att tänka annorlunda.
Behöver råd. Jag kommer till BKK med Swiss och åker hem med Swiss (*A guld på gång..) :cool:
Jag vill till DPS och till MNL och gärna ett par dagar i SIN. Kommer att fira jul och nyår i PNH så därifrån till BKK.
Önskar pigga tips på hur fixa till detta med lägsta poängåtgång + ev pengar. Finnes EB poäng samt US Airways om det behövs..
 

Dr. Miles

Expert
Behöver råd. Jag kommer till BKK med Swiss och åker hem med Swiss (*A guld på gång..) :cool:
Jag vill till DPS och till MNL och gärna ett par dagar i SIN. Kommer att fira jul och nyår i PNH så därifrån till BKK.
Önskar pigga tips på hur fixa till detta med lägsta poängåtgång + ev pengar. Finnes EB poäng samt US Airways om det behövs..

Du kan köra:
Bangkok-Singapore(inom 24 timmar)-Denpasar
Manila-Singapore(inom 24 timmar)-Bangkok


Visa antal miles, tid och stor karta på Great Circle Mapper

Men eftersom enkelbiljett mellan Denpasar och Manila (i båda riktningar) kostar ca 2.200 SEK inkl. skatter, så rekommenderar jag dig att köpa bmi Diamond Club miles och ha stopover i Singapore istället.
Det blir ända billigare än att köpa en vanlig betald biljett.

Biljett 1:
Bangkok-Denpasar: THAI
/open jaw/
Manila-Bangkok: THAI

Visa antal miles, tid och stor karta på Great Circle Mapper

Biljett 2:
Denpasar-Singapore: Singapore Airlines
/stopover/
Sinagpore-Manila: Singapore Airlines

Visa antal miles, tid och stor karta på Great Circle Mapper


5.000 bmi miles + 35 GBP + skatter i ekonomi per enkelresa
7.500 bmi miles + 52,50 GBP + skatter i Business class per enkelresa
Skatter&bränsletillägg för Denpasar-Singapor(stopover)-Manila med Singapore Airlines ligger ca 800 SEK

Köp av bmi miles kostar 12 GBP per 1.000 bmi miles block + 15 GBP avgift per transaction.

Köp av 5.000 bmi miles kostar 75 GBP.
Köp av 8.000 bmi miles kostar 111 GBP.
 

Ubbe

Medlem
Tackar. Får räkna på det :)

Edit: Sen får man ju 1000 points när man går med. Min fru och jag + 2 barn som inte behöver BMI medlemskap idag blir ju 4000 poäng på familjekontot...
Dags att räkna mer ;)
 
Last edited:

Ubbe

Medlem
Hmm. Nu försökt flera ggr att köpa miles men de godtar vare sig Amex eller Diners?? Är det någon annan som har samma problem?
 

Dr. Miles

Expert
Hmm. Nu försökt flera ggr att köpa miles men de godtar vare sig Amex eller Diners?? Är det någon annan som har samma problem?

Jag har inte köpt miles från bmi nästan ett år, men de(points.com) accepterade Diners när jag köpte miles sist och Points.com accepterade Amex när jag köpte American Airlined AAdvantage miles i december 2011.
 
Toppen