Senaste nytt

Baggage-eländet i London Terminal 5 fortsätter

011430121

Medlem
Sitter på BA792 som tillsammans med många andra fått taxa tillbaka till gate då bagagehanteringssystemet kraschat och all data om bagage ombord planen gått förlorad. Allt bagage skall slängas av och skickas senare.
Hittills 2h sena.
Klarade sig @doc, @xmit och @alldelesförmångasiffrorförattkommaaihåg sig ut från T3?
Inga problem
 

xmit

Medlem
Verkar vara problem fortfarande. Står ett 100-tal väskor från BA & London LHR T5 uppstaplade vid bagagebanden i Köpenhamn nu...
 

jth

Medlem
Frun hade åtminstone en ganska problemfri transfer genom T5 igår, alla flygen (nästan) på tid och väskan kom med till slutdestinationen.
 

011430121

Medlem
Jag vet att detta inte är rätt tråd, vet att svaret finns någon stans här på BC, men kan inte hitta det jag söker, snälla skäll inte på mig, utan ge ett kort svar, inga hårda ord.
Kommer till LHR på lördag kl. 19.25 med BA från BOS, åker på söndag med BA kl. 07.50 till ARN,och nu till frågan, kan de tagga bagaget direkt BOS-ARN och utan att vi behöver hämta ut det på LHR?
 

agehall

Medlem
Då ser jag inga problem med att tagga det hela vägen. Men påpeka att du inte vill se väskan förens du kommer till Sverige.
 

JensE

Medlem
Jag brukar ofta göra det i omvänd riktning.
Reser efter jobbet på Fredagen till LHR och fortsätter västerut på Lördagen.
Aldrig varit något problem att checka baggaget hela vägen.
 
Toppen