NotRyan
Medlem
Kom vi inte fram till att detta är ändrat nyligen? Numera är det first-carrier principen och inte most-significant ( som det var tidigare).
Första marknadsförande bolaget som jag skrev...
Kom vi inte fram till att detta är ändrat nyligen? Numera är det first-carrier principen och inte most-significant ( som det var tidigare).
Personligen tycker jag den här länken om IATA reolution 302 är bra och förklarar det på ett bra sätt. Om jag åker LLA-ARN-EWR-CPH-ARN-LLA och min första flygning sker på ett UA codeshare på SK flighten LLA-ARN så gäller UA's regler på hela min resa. Både till och från USA.
Och med lite tur slipper du argumentera dig blå när du checkar in med Virgin America
Men, absolut, läser man reglerna så är det en korrekt tolkning.
Det är min uppfattning. Jag har i alla fall inte stött på problemet när jag flög AA med anslutning Finnair i C med en väska som gick på statusen.När jag var i Hong Kong sist och flög ut med British Airways sa BA:s check in agenten till mig att som British Airways Executive Club Gold medlem kan man checka in upp till 4 väskor x max 32 kg när man flyger med British Airways.
Jag frågade henne om det gäller även om jag har anslutningsflyg med andra oneworld flygbolags flygning, sa hon att det inte skulle gälla utan max 20 kg för sista extra bagaget.
Ska det inte gälla MSC regel även för förmåner som inte ingår i biljetten (avtalet)?