Senaste nytt

Bagage på United med Eurobonus-award

Flög från Hononulu till Newark inatt. Enligt incheckningspersonalen skulle även Eurobonus guld betala 25$ för första väskan. Detta kontrollerade hon med två kollegor. Samma svar som vi fått på de två andra inrikesflygningar som vi gjort de senaste två veckorna.

Men det löste sig ändå, för sedan gick det mesta snett för incheckningsdamen, våra pass gick inte att skanna vilket ledde till manuella registreringar, boardingkorten tog slut och de nya fastnade, övervikt i ena väskan vilket gjorde att vi fick packa om 1 kg till en annan väska (nästan skrattretande då handbagagen som de tar in i kabinen är nästan lika tunga som det incheckade bagaget, men det är en annan diskussion). Sedan var hon vänlig att skicka bagaget till vår slutdestination, som var på en annan bokningsreferens och bolag. Så incheckningen tog knappa 25 minuter för oss fyra. Om det var detta som gjorde att vi slapp betala för samtliga bagage eller om hon helt enkelt glömde att ta betalt låter jag vara osagt. I allafall som glömde jag det också och kom på det nu när jag läste tråden, att hon aldrig fick mitt kreditkort.

Men frågan kanske kvarstår om man ska behöva betala eller ej som EBG. Verkar inte lika glasklart i praktiken som på Uniteds hemsida, åtminstone inte i vårt fall.
 

Senator

Moderator
om man undrar är det för mig enkelt:
Följ mina steg ovan inklusive datum för när resan äger rum
Skriv ut och ta med

Ingenting förvånar mig längre gällande United. Jag undrar på vad de skall ha betalt extra för min betalda envägs inrikes First på måndag mellan LGA-ORD :)
 

johisco

Medlem
Jo absolut då funkar det ju men då är det ju inte "min" biljett utan generellt. Jag fyllde ju i min bokning med referens för att få veta.

Btw, United är ju bara skit inrikes då. Kan ju lika gärna åka lågprisbolag.
 

Senator

Moderator
Åk lite Spirit Airlines di @johisco så ändrar du nog dig :)

Annars flyger jag nästan bara American inrikes i USA numera. Men då min medresenär (som förövrigt inte vet att han skall flyga LGA-ORD på måndag, det upptäcker han när jag kidnappar honom på Kastrup på fredag när han rullar av Lufthansa från Frankurt 08.40) inte är intresserat av One World och United var ca $100 billigare i First per person blev det United.

Jag har åkt väldigt lite United på senare åren, enbart United Express förra sommaren i First och det var ingen höjdare.

Jag tror dock att United kommer lite sämre innan blir bättre. Både American och Delta har höjt ribban och United behöver komma ikapp...

Men, är man orolig så knappa in detaljerna och ta med en utskrift av dessa. Ett annat tips är att det finns en del bra Firstpriser inrikes som bokas i "P" och som ger 200% till EuroBonus. Råkar man ha mycket bagage kan det svara sig att köpa dessa biljetter då det ingår 2 x 32kg. Se till att "Country" är USA så priserna visas i USD först. Ibland blir det helt pannkaka när deras sajt är "Sverige" med 2-3x priset i SEK. Sen, när det skall utfärdas hamnar man med priser i SEK från USA sajten. T.ex. kostade mina LGA-ORD 5 000kr stycken på den svenska sajten, men blev $265 per person på den amerikanska.
 

johisco

Medlem
Nä inte så orolig, det är väl lite strunt samma men störigt att det inte ingår. Som sagt samma stil som lågprisbolag.

Men, First hade ju varit mycket trevligare! Kollade nu och fick pris på 1000 dollar styck... Möjligt att Chicago - Jackson WY är en dyrare sträcka men hur fick du tag på så billiga biljetter?
 

Senator

Moderator
Nä inte så orolig, det är väl lite strunt samma men störigt att det inte ingår. Som sagt samma stil som lågprisbolag.

Men, First hade ju varit mycket trevligare! Kollade nu och fick pris på 1000 dollar styck... Möjligt att Chicago - Jackson WY är en dyrare sträcka men hur fick du tag på så billiga biljetter?

Nu är det kanske inte samma konkurrens på sträckan Chicago (ORD) till Jackson Hole, WY (JAC) :) Det spelar nog stor roll..

Skall du pumpa puder i "The Great Tetons"? I så fall, rätt så avis :)
 

johisco

Medlem
Nu är det kanske inte samma konkurrens på sträckan Chicago (ORD) till Jackson Hole, WY (JAC) :) Det spelar nog stor roll..

Skall du pumpa puder i "The Great Tetons"? I så fall, rätt så avis :)
Förhoppningsvis är det precis det vi ska göra. 5 eller 6 skiddagar blir det så det är bara hålla tummarna för att det dumpar...

Åker ju SAS Business till och från ORD så lite trist blir det ju med United i ekonomi men men... verkar som det drar iväg lite väl mycket i pris för en relativt kort flygning om man ska ha något annat.
 

Charlie D

Medlem
Hur tusan får jag in min EBD status på mitt United inrikesflyg? Har provat SAS och United på tele samt nåda bolagen hemsidor, men det verkar stört omöjligt! Har även provat med EBG-prefix och det gör ingen skillnad. Hjälp!
 
Toppen