Senaste nytt

Bagage på United med Eurobonus-award

M

Monkey_Class

Guest
Nyss hemkommen från färd med United. Tips! Se till att status syns på biljetten. På mina biljetter saknades status och jädrar vad jag ick jobba.
 
Kanske inte riktigt samma, men jag har gjort två inrikesflyg med United (economy) under senaste veckan med fru och två barn. Är Eurobonus guld, men har trots det fått betala 25 $ per väska och flight. Frun och barn är silver, även de har fått betala 25$ per väska. Pratade med incheckningspersonalen både i New York och San Fransisco, de sa att detta var helt nytt. Har en ny flight i morgon mellan Hononulu och New York, får se om detta blir ytterligare 100$ för bagaget. Har för mig att detta var gratis för, men det är något år sedan jag flög inrikes med United, så jag kan ha fel.
 

Carl

Medlem
Ingår inte ens en väska i incheckat bagage? Det här uppmanar till att ta med sig ännu mer handbage. Hur tänkte dom nu?
 

Lokföraren

Medlem
Kanske inte riktigt samma, men jag har gjort två inrikesflyg med United (economy) under senaste veckan med fru och två barn. Är Eurobonus guld, men har trots det fått betala 25 $ per väska och flight. Frun och barn är silver, även de har fått betala 25$ per väska. Pratade med incheckningspersonalen både i New York och San Fransisco, de sa att detta var helt nytt. Har en ny flight i morgon mellan Hononulu och New York, får se om detta blir ytterligare 100$ för bagaget. Har för mig att detta var gratis för, men det är något år sedan jag flög inrikes med United, så jag kan ha fel.
På SAS EB står det "20 kg extra bagage med *A" om man har EBG. Då kommer man till frågan om hur det skall tolkas. Det bör ju enligt mig innebära att du _alltid_ får ta med 20 kg extra, oavsett hur mycket/lite det ingick så att säga från början i biljetten.
Tycker du skall kräva tillbaka dessa pengar, alltid roligt och intressant om man orkar skriva en jävla massa mail och kanske dra in någon jurist i det hela.
 

Senator

Moderator
Kanske inte riktigt samma, men jag har gjort två inrikesflyg med United (economy) under senaste veckan med fru och två barn. Är Eurobonus guld, men har trots det fått betala 25 $ per väska och flight. Frun och barn är silver, även de har fått betala 25$ per väska. Pratade med incheckningspersonalen både i New York och San Fransisco, de sa att detta var helt nytt. Har en ny flight i morgon mellan Hononulu och New York, får se om detta blir ytterligare 100$ för bagaget. Har för mig att detta var gratis för, men det är något år sedan jag flög inrikes med United, så jag kan ha fel.

Tittar man på Uniteds hemsida så skulle din varit gratis, medan frugan och barnens kostar:

Checked Baggage Service Charges | United Airlines

Silver
Silver.JPG


Gold

Gold.JPG


Mitt tips är att visa att inrikesresorna är en del av en internationell resa trots att de är bokade på separat biljett. Då får du kanske den önskade effekt.
 

Lokföraren

Medlem
Tittar man på Uniteds hemsida så skulle din varit gratis, medan frugan och barnens kostar:

Checked Baggage Service Charges | United Airlines

Silver
Visa bifogad bild 28634

Gold

Visa bifogad bild 28635

Mitt tips är att visa att inrikesresorna är en del av en internationell resa trots att de är bokade på separat biljett. Då får du kanske den önskade effekt.
Ja, det står likadan info på *A hemsida. Guld får 20 kg eller ett bagage gratis extra, medans silver tyvärr inte har den förmånen. Så stå på dig. Be dom kolla sina egna hemsidor :)
 

Marcus_R

Medlem
Kanske inte riktigt samma, men jag har gjort två inrikesflyg med United (economy) under senaste veckan med fru och två barn. Är Eurobonus guld, men har trots det fått betala 25 $ per väska och flight. Frun och barn är silver, även de har fått betala 25$ per väska. Pratade med incheckningspersonalen både i New York och San Fransisco, de sa att detta var helt nytt. Har en ny flight i morgon mellan Hononulu och New York, får se om detta blir ytterligare 100$ för bagaget. Har för mig att detta var gratis för, men det är något år sedan jag flög inrikes med United, så jag kan ha fel.

Flög med United t/r EWR-ARU i början av Sep, och tack vare EBG slapp jag betacka. Hade kanske tur? Låter märkligt.
 

Senator

Moderator
Du behöver inte tolka. Om du har en separat biljett med UA inrikes går du till länken jag la till där uppe och matar in dina detaljer: och vips! så har du dit svar :)
 
Toppen