Senaste nytt

Bagage försenat med Iberia

Hej!

Varnings lång text;)
Vi skulle åka på kryssning i Karibien med familjen 7st och vi flög med iberia.

Flyg resan till Puerto Rico var följande:
Arlanda London
London Madrid
Madrid San Juan

Sen dagen efter så skulle båten med freedom of the seas

Problemet var att vi bara hade en timme i Madrid resebyrån hade lovat oss att vi skulle hinna men det gjorde vi inte och vi hade checkat in bagaget i Stockholm.

Vi vart då ombokade att åka till Boston dagen efter för att sedan flyga till San Juan
Iberia sa att wrat bagage kommer följa med med Boston planet .
Samtidigt insåg vi att vi kommer missa båten men rc hjälpte oss med hotell boende samt vidare färd till nästa ort.

Väl framme i Boston så visade det sig att vårat bagage inte kommit med planet och dom hade ingen aning vart det är.

Vi fick då biljetter till Aruba med flying blue
Och möta upp båten där på måndagen. Då hade vi tappat 1 1/2 dag ombord .
Iberia skull då se till att bagaget skulle finnas i Miami när vi skulle flyga hem så vi var tvungna att köpa en helt ny garderob .

Väl framme i Miami så visade det sig att dom fortfarande inte had en aning vart väskorna var .
1 dom kund vara kvar i Madrid
2 dom kunde finnas i Boston
3 dom kunde finnas i Miami
4 dom kunde finnas i San Juan

Efter nästan två veckor så har dom troligtvis hittat dom i San Juan

Andas inte ut för ens dom är hemma i Sverige igen.

Har fått ersättning av försäkringsbolaget för försenat bagage men eftersom dom slarvade bort alla väskor så undrar jag kan man kräva något mera av iberia ?

Daniel
 
Tack dom har hittat bagaget och om allt går så ska det komma på tisdag så där ca 18 dagar försenast , får väll se vad dom säger
 
Jag var med om samma sak för 5 år sedan. Vi flög med Vueling ner till Barcelona, skulle med kryssningsbåt därifrån dagen efter.

Min väska var helt lost och jag fick handla för 500kr första dygnet. Den kryssning bestod till slut med att jag fick shoppa nytt vid varje hamn. Kan ju låta som ett trevligt nöje, men inte när jag hade köpt allt nytt just till denna resa.

Anyway, när jag kom hem så skickade jag kopiaor på alla kvitton till mitt försäkringsbolag samt Vueling. Slutade med att jag fick betalt från båda håll. Och väskan kom hem ca 2v efter mig, önskar att den hade kunnat berättat om sin egna lilla semestertripp. :rolleyes::cool:
 
Senaste nytt i denna dåliga såpa är att väskorna flygs idag från Royal Caribbian's lokaler i Miami med Fedex till Boston för sedan färd till London dit det beräknas till helgen,då Iberia vägrar göra något alls så är det Swissport som hjälper oss att få hem väskorna,det börjar bli ett skämt ;P
 
Toppen