Senaste nytt

BAEC Tier Points Run tråd

Ricci

Medlem
Kul, helgens MR med BA blir med en Dreamliner ARN-LHR :)
upload_2022-3-8_20-8-27.png
 

AABack2ARN

Medlem
Fick 788 bägge vägarna för en månad sedan BA777 ut och BA780 hem. Riktigt kul och hel fantastisk crew på vägen till London. Under ett dygn var det dessutom en 789 (dvs med F) som var planerad för BA777, det ändrades dock tillbaka till en 788 med lite stolsröra som resultat men helt ok ändå.
 

Tomas E

Medlem
Kul, helgens MR med BA blir med en Dreamliner ARN-LHR :)
Visa bifogad bild 126898
Ifall det inte redan är bekant: observera att när de sätter in dem på shorthaul inom Europa så räkas både både businesskabinen (Club World) och premium economy-kabinen (World Traveler Plus) som business (Club Europe). Så se till att välja ett riktigt business-säte!

Jag uppgraderade till Club Europe vid check-in i augusti, när jag fick klart för mig att det var en 787-800 på just min avgång (och det dessutom var billigt), och blev lite förvånad när jag ombord upptäckte att jag satt i premium economy. Radnumret var tillräckligt lågt för att jag inte reagerade på att jag skulle frågat om det fanns någon ledig stol längre fram. Servicen var dock den samma; gardinen drogs för bakom World Traveller Plus och förblev öppen mellan WTP och Club World.
 
Last edited:

AABack2ARN

Medlem
Jag tror det varierar något huruvida WTP befolkas med ekonomiklass eller businessklass. När jag flög ut (till London) användes WTP för ekonomiklass medan på vägen hem till Stockholm var WTP klassad som business. Men värt att kolla upp när du checkar in för bägge kabinerna har 2+3+2 så om det inte framgår att det är Club-stolar kan det vara lätt att missa den detaljen.
På lördag har de ännu inte klassat WTP som Club (men kanske inte heller som Economy eftersom alla stolarna är blockade)
BA777.png
 

Tomas E

Medlem
Jag tror det varierar något huruvida WTP befolkas med ekonomiklass eller businessklass. När jag flög ut (till London) användes WTP för ekonomiklass medan på vägen hem till Stockholm var WTP klassad som business. Men värt att kolla upp när du checkar in för bägge kabinerna har 2+3+2 så om det inte framgår att det är Club-stolar kan det vara lätt att missa den detaljen.
På lördag har de ännu inte klassat WTP som Club (men kanske inte heller som Economy eftersom alla stolarna är blockade)
Visa bifogad bild 126900
När jag kollade i BA-appen inför min flight i augusti, typ 1-2 dagar innan, såg det ut som att WTP-platserna (undantaget första raden) faktiskt var valbara för mig som var bokad i economy. Men sedan ombord var det Club Europe på de platserna. Så det verkar inte riktigt gå att veta innan...
 

AABack2ARN

Medlem
På fredahens avgång (11/3) är WTP nu klassat som Club (och valbara) så det finns nog någon tidslinje när systemet tar ställning till om det skall vara C eller Y
 

Tomas E

Medlem
Maaske af interesse for denne traad og for dem af os som "bor" i OW loungerne i LHR :) :
Get BAEC Silver (=Oneworld Sapphire) on a Single BA Business Class Flight+Hotel Booking Worth £638/€747
Get BAEC Silver (=Oneworld Sapphire) On A Single BA Business Class Flight+Hotel Booking Worth £638/€747 » Travel-Dealz.eu
Kräver alltså en paketresa med BA Holidays som börjar i UK och omfattar minst fem dagar på resmålet. Nämnas kan att det tidigare förekommit rapporter om att de dubbla kampanj-TP för BA Holiday-resor inte dyker upp direkt, utan verkar kräva manuell hantering någonstans, ibland har dröjt flera månader och krävt upprepade påstötningar för att dyka upp.
 

Davvelavve

Medlem
Behöver 145 TP och har förstått att HEL-AGP är en sweetspot som ger 140 TP även i deras business basic? Finns för 312 euro och kan inte hitta ett billigare sätt. Sen kan jag åka eco till HEL och få 5 TP.
 
Toppen