Senaste nytt

BAEC Tier Points Run tråd

agehall

Medlem
Starta en ny tråd (*A-fares har inget med tierpoints att göra!) och ställ en begriplig fråga. Vad vill du åstadkomma?
 

trekker

Medlem
Näe, jag har kollat routing-regler i EF och sedan mätt avstånd med GCMap.

Har du testat att söka utan hänsyn till platstillgång?

Edit: Gjorde en snabb sökning på matrix och får inte upp något alls. Matrix 3.0 är verkligen urusel imho. :(
Var hittar du routing reglerna? Ar det nagot speciellt erbjudande som gar ut inom kort eller inte? Misstanker att priserna gar upp efter den 27:e men da jag inte hittat vad som galler ar jag osaker. Ledsen for alla dumma fragor, men om jag ror allt detta i hamn och grejar CCR sa ar du den forsta jag gastar in @agehall (om du inte redan har tilltrade forstass :)).
 

agehall

Medlem
Routingregler hittar du enklast i ExpertFlyer, som nästan är ett krav för att kunna göra detta enkelt. Det är en av de bästa investeringar du kan göra imho.

Jag tittade på den nuvarande rean, men jag tror routingreglerna är likartade för alla business-fares.
 

Swisser

Medlem
Bra information Homer!
Jag var nära på att boka ett flertal resor med MH från BKK, men som tur gjorde jag inte det. Jag hade ingen aning om att man inte kunde samla några Avios eller TPs. Man måste verkligen kolla upp allt innan man gör en miles/Avios/TP-run.
 

NotRyan

Medlem
Bra information Homer!
Jag var nära på att boka ett flertal resor med MH från BKK, men som tur gjorde jag inte det. Jag hade ingen aning om att man inte kunde samla några Avios eller TPs. Man måste verkligen kolla upp allt innan man gör en miles/Avios/TP-run.

Men var det i bokningsklass "I" då ? Många av de billigaste MH Businessbiljetterna bokas i "Z"...
 

Homer

Medlem
ARN-HEL-AGP(Malaga) ger 2x (40 + 140) = 360 TPs (samma med Dubai)

Finnair
plusmail3_big_arrow.gif
More Business Class routes now available
You can now fly Business Class on the following routes: Dubai, Malaga, Ljubljana, Malta, Antalya, Alanya, Dubrovnik, Athens and Dublin. As a Finnair Plus member you can also use Finnair Plus points to upgrade your travel class.
 

Dr. Miles

Expert
Läste på ft att Malaysia Business bokat i "I" varken ger Avioser eller TPs, och mycket riktigt så
finns de inte med här, kanske värt att tänka på när det gäller superdeals från MH.
http://www.britishairways.com/en-gb/executive-club/collecting-avios/flights
Men var det i bokningsklass "I" då ? Många av de billigaste MH Businessbiljetterna bokas i "Z"...
Det är riktigt att Malaysia Airlines I klass ger inga avios eller Tier Points till British Airways Executive Club men som @NotRyan säger, Malaysia Airlines billiga Business class bokas ofta i Z klass.

Screenshot20150205_1.png


http://www.britishairways.com/en-gb...ights/malaysia-airlines-collecting-avios.html
 
Last edited:

Homer

Medlem
Exempel på när det skiter sig, ska man boka add-on till Qatar se till att få QR flightnummer på MAS flighterna.


Qatar.jpg
 
Toppen