BAEC Tier Points Run tråd

Diskussion i 'British Airways, Executive Club' startad av kristerj, 20 Augusti 2011.

1. trekker

trekker Medlem

Tack for forslaget, dock kommer jag inte hinna 2 resor (tror jag) och frugan far jag inte med mig da nagon maste halla stallningarna hemma. Annars kanske det far bli 8 stycken t/r MAN-HEL, dock ar det jobbigt och sakerligen dyrare......

2. trekker

trekker Medlem

Det finns fa flyg jag ogillar sa mycket som Finnairs Embraers sa nej detta ar inget alternativ - de ar dessutom dyra, speciellt i business.

3. Paasan69

Paasan69 Ny medlem

Land:
    Norge Norge
    Om du kan starte i DUB så ligger det fortsatt ute billetter i Business/First til HNL via JFK og LAX/PHX til en grei pris, €1339/SEK12.700 og oppover. Sjekket kun i april. Da legget til HNL fra LAX/PHX foregår i first så skal det gi 780TP etter mine beregninger. Det utgjør ca €1.70 pr TP noe som ikke er så galt.

trekker gillar detta.
  4. trekker

trekker Medlem

For manadskiftet april/maj ligger denna resa pa 2200 euro. Vad blir det for poang, 780TP ggr 2?

5. Paasan69

Paasan69 Ny medlem

Land:
    Norge Norge
    Ser jeg har regnet feil, DUB - JFK - LAX/PHX - HNL er 140+140+210 = 490, ikke 390 som jeg kom i skade for å regne meg frem til. x2 blir det 980 så da blir prisen fra €1.36 og oppover. Jeg sjekket via ITA Matrix i påsken, utreise 3. april med lørdagen i HNL og hjemreise på søndag 5.

6. agehall

agehall Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Återigen - dra det via HEL för att maximera. Allt annat är bortkastade pengar. Då tror jag man får ta till DUB-OGG istället eftersom DUB-HNL inte har tillräcklig MPM. Står om det en bit upp ojmr.

7. trekker

trekker Medlem

Far inte till den har ekvationen, som det ser ut nu sa behover jag utover en MR run till HNL ytterliggare 360TP. Ser inte laget annorlunda ut nar det narmar sig brytpunkten sa far det bli till att stanna pa 3500TP och klara sig i GF ytterliggare ett ar. Ska familjen med far det bli businessbiljetter da det anda get tilltrade till clubloungen, vilket inte alls ar fy skam.

8. trekker

trekker Medlem

Som sagt, far inte till det. Jag kan hitta fran DUB for 2200 Euro, men det ar ytterliggare 800 Euro fran HEL och ytterliggare nagra kronor fran ARN (ca 35000 kr totalt). Dealen fran DUB kanns OK prismassigt, men da ar jag fortfarande 500TP kort och kommer inte kunna kora en till MR for att fa ihop detta (tror jag). Jag antar dessutom att priset hojs nar rean ar slut om nagra dagar. Ar det nagot jag missar eller nagon som har ett forslag pa hur jag kan dra in 1700 TP pa ca en vecka utan att betala mer an 2000-2500 euro?

9. agehall

agehall Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    När jag kollar DUB-HNL, så ska MPM vara OK för DUB-HEL-LHR/LCY-JFK-PHX-HNL.

Gör så här - kolla upp datum då det finns plats hela vägen i rätt bokningsklass och ring sedan British Airways och försök boka. Även om de tar 500:- för det så är det värt det.

10. trekker

trekker Medlem

Hittar du detta pa American Airlines's sida? Jag far ett pris pa 13000 euro pa ITA Matrix for denna rutten.

Dela sidan

BusinessClass Logo

Hej och välkommen till BusinessClass!

Prenumerera på vårt gratis nyhetsbrev för att få uppdateringar och nyheter om vad som händer runtom i världen och på BusinessClass.

I'm already subscribed
BusinessClass Logo

Välkommen till utskickslistan!

Glöm inte att kontrollera din epost och bekräfta din prenumeration.

BusinessClass Logo

Gå med i BusinessClass-gemenskapen!

Gilla oss på Facebook för att få de senaste nyheterna från BusinessClass direkt i ditt flöde.

Bli medlem och delta i våra diskussioner, ställ frågor och dela med dig av din kunskap och dina erfarenheter.

Bli medlem nu!