Senaste nytt

Babyskydd SAS + Vietnam Airlines

Iom att SAS och Vietnam Airlines inte ingår i samma allians så vet jag inte, men du kan alltid chansa på 23 kg men vara beredd på att få betala övervikt.

Det finns två typer av biljetter för infants. Infant in lap och infant in seat. Du har antagligen köpt infant in lap, då är det vanligtvis bara skatter man behöver betala. Har man köpt infant in seat är det ok att ta med babyskydd ombord om det är av en typ som godkänns av flygbolaget, dvs får plats i sätet. Både SAS och LH samt andra strukturerade flygbolag har listor på sina hemsidor med exempel på godkända babyskydd, vet dock inte om Vietnam Airlines har en sådan lista på sin hemsida.

Ok, tack! Det är infant in lap jag har, så då måste jag nog checka in babyskyddet. Hursomhelst så har jag idag bokat "baby basket service" så om det går bra så ska vår minsta få ligga in en liten babykorg. Någon som har provat detta?
 
Ja vi bokar bassinet till vår lilla på varje longhaul. Hon har flugit sedan hon var sju veckor och på longhaul sover hon bra varje gång.

Även när det gäller bassinet finns det olika regler mellan bolagen, det regleras på tre parametrar:
- längd
- vikt
- ålder

Det låter bra! Åker med två ungar så om de sover några timmar vore det bra :) När jag bokade bassinet så frågade de endast vikt faktiskt.
 
Toppen