Senaste nytt

BA Visa 2-4-1 (2 för 1) voucher

Creades

Medlem
Har försökt söka på det men vart står det att man måste använda vouchern inom 1 kalenderår? Och innebär det att man måste boka utresa och inresa innan 31 december eller kan man boka utresa innan 31 december men komma hem den 1 februari 2014?
 

Mikael

Medlem
Har försökt söka på det men vart står det att man måste använda vouchern inom 1 kalenderår? Och innebär det att man måste boka utresa och inresa innan 31 december eller kan man boka utresa innan 31 december men komma hem den 1 februari 2014?

Nu har jag redan använt min, men jag är ganska säker på att det stod bäst före datum på vouchern när jag loggade på BAEC.
 

Senator

Moderator
Har försökt söka på det men vart står det att man måste använda vouchern inom 1 kalenderår? Och innebär det att man måste boka utresa och inresa innan 31 december eller kan man boka utresa innan 31 december men komma hem den 1 februari 2014?

jag uppfattar att resan måste avslutas inom giltighetstiden för vouchern. Själv väntat i snart 6 veckor på svar; dock gör det mig ingenting om vouchern gäller till februari 2014 :p
 

henrik l

Medlem
Nu har jag redan använt min, men jag är ganska säker på att det stod bäst före datum på vouchern när jag loggade på BAEC.

Stämmer, åtminstone stämmer det med den info jag också har fått när jag loggat in på BAEC. Vouchern gäller ett år från utfärdande. Dvs, triggas den den 1/12 -12, gäller den t o m 30/11 -13. Det var den info jag hade på min sida. Däremot är det en bra fråga om man kan resa tillbaka efter utgångsdatum. Men en känsla säger at det inte borde gå.
 

Homer

Medlem
Stämmer, åtminstone stämmer det med den info jag också har fått när jag loggat in på BAEC. Vouchern gäller ett år från utfärdande. Dvs, triggas den den 1/12 -12, gäller den t o m 30/11 -13. Det var den info jag hade på min sida. Däremot är det en bra fråga om man kan resa tillbaka efter utgångsdatum. Men en känsla säger at det inte borde gå.

Det är väl ungefär vad det står i reglerna också

§9 The Voucher is only valid if it has been acquired in accordance with the rules of this promotion. Vouchers must be exchanged for a ticket and all outbound travel from either Denmark (effective 25 June 2011) or Sweden must be taken before the expiry date on the Voucher, which is 12 months from the date of its issue. For example, a ticket routing Stockholm Arlanda to London Heathrow (return), the Stockholm Arlanda to London Heathrow sector must be taken before the expiry date on the Voucher. Vouchers are non-extendable
 

guran

Medlem
Mitt första inlägg, lyckade precis boka om en 2 for 1 voucher första klass till NYC från Maj iår till December i år. Trots att vouchern blev utställd 20 Juli 2012 (och alltså borde gälla till 20 Juli 2013), så det verkar som ett knep kan vara att boka ett datum inom voucherns giltighetstid, och sedan skjuta fram ut och hemresa. De sa att jag kunde boka om den t.o.m 28 Dec iår.
 
Last edited:

Senator

Moderator
"Me like", efter tredje påtryck fick jag en voucher nu på mitt konto.. Den goda nyheten? Jorå, trots att jag uppnådde mitt resultat den 27 december, gäller denna t.o.m. 6 februari 2014. Det vill säga att jul/nyår 2013-14 kanske är räddat :cool:
 
Toppen