Senaste nytt

BA Visa 2-4-1 (2 för 1) voucher

Homer

Medlem
Detta är fö det officiella svaret ang. den amerikanska vouchern


Open jaw redemptions
  • I am unclear as to the current limits of what we are allowed to open-jaw as return awards from the UK. (Obviously this only really applies to [Chase] 241s, as otherwise they could be booked as two one-ways.)

    e.g. East and West Coast USA?
    USA and Canada or Mexico or Caribbean?
    Peking and Japan or Singapore?
    North and South Africa?
    West and East Europe?

    Unfortunately this is not as straightforward as publishing in a table I’m afraid. Open Jaws are permitted provided the surface sector is not longer than the flight sectors. This is driven by IATA ruling.


FlyerTalk Forums - View Single Post - Executive Club changes - outstanding questions from 16 Nov
 

rivalsons

Medlem
Jag tittar på BA: sajt för att boka 2 plater t o r Arlanda - Vancouver (YVR) i Business med vouchern. Alla alternativ som kommer upp oavsett dag och månad visar första flyget ARN-LCY och även LCY-ARN på hemresan. Är det oftast så att det är ARN-LCY som ges som alternativ och inte ARN-LHR när man bokar med vouchern? Finns det andra möjligheter som ARN-LHR om man ringer eller går dom på samma information som finns på BA:s bokningssajt?

Prövade även med t o r ARN-Seattle i Business, men fick inte ett enda alternativ under maj-september - är det konstigt?

Är det svårt att ta sig mellan LCY-LHR, ser ut som man måste ta tåg, tunnelbana och Heathrow Express - någon som testat? Antar att man måste släpa på allt bagage också och checka in allt på Heathrow?

Om man kommer till ARN med en voucher/biljett som säger ARN-LCY i Business och vidare i Business till YVR - hur troligt är det då att dom kan/vill routa om en på ARN-LHR om plats finns på planet?

Likadant när man kommer tillbaka från YVR - vart går man på Heathrow för att se om man kan boka om Business LCY-ARN till LHR-ARN?
 

Homer

Medlem
Jag tittar på BA: sajt för att boka 2 plater t o r Arlanda - Vancouver (YVR) i Business med vouchern. Alla alternativ som kommer upp oavsett dag och månad visar första flyget ARN-LCY och även LCY-ARN på hemresan. Är det oftast så att det är ARN-LCY som ges som alternativ och inte ARN-LHR när man bokar med vouchern? Finns det andra möjligheter som ARN-LHR om man ringer eller går dom på samma information som finns på BA:s bokningssajt?

Prövade även med t o r ARN-Seattle i Business, men fick inte ett enda alternativ under maj-september - är det konstigt?

Är det svårt att ta sig mellan LCY-LHR, ser ut som man måste ta tåg, tunnelbana och Heathrow Express - någon som testat? Antar att man måste släpa på allt bagage också och checka in allt på Heathrow?

Om man kommer till ARN med en voucher/biljett som säger ARN-LCY i Business och vidare i Business till YVR - hur troligt är det då att dom kan/vill routa om en på ARN-LHR om plats finns på planet?

Likadant när man kommer tillbaka från YVR - vart går man på Heathrow för att se om man kan boka om Business LCY-ARN till LHR-ARN?

Har du valt att du vill göra stopover i London? om man gör det brukar man få fler alternativ upp till 24 timmar innan.

Om det ändå inte finns platser i Business ARN-LHR så kan du om du villa boka den sträckan i ekonomi även om du senare flyger i CW från LHR.
Denna bokning måste göras via telefon.

Om du överväger det senare alternativet är det enklare om du först kollar när det finns plats från LHR

Business ARN-LCY är fö ingen höjdare enligt min åsikt, inget blockerat mittsäte t.ex


ang LHR till LCY
http://www.businessclass.se/british-airways-executive-club/3216-transport-london-city-heathrow.html
 

Xilan

Medlem
Vet någon om det är möjligt att boka 4 award seats på samma flyg i C eller F med BA?
Jag tänker mig någon interkontinental flygning, men vet i nuläget inte vilken. Det skulle bli tidigast 2014 eftersom det behöver skrapas ihop lite poäng först. Jag räknar med att ha 2 vouchers och vi kommer vara 4 personer.
 

henrik l

Medlem
När jag har titta på GOT/ARN-NYC, så brukar det ganska ofta finnas fler än 4 platser kvar på vissa avgångar. Har för mig att jag har sett det mönstret om man söker på både kort (1-10 dagar) och lång (6-10 månader). Sen kan det ju vara knepigt vissa veckodagar, eller tider på året.
 

sunkan

Medlem
Hej,

Jag passerade 200k i samband med min faktura för november. När jag nu pratade med kundtjänst på Entercard sa de att vouchern inte kommer dyka upp förrän i slutet av januari! Avioserna för samma faktura dök upp på BA.com 11 december.

Sitter ju nu och skulle vilja boka en resa! Väldigt frustrerande att behöva vänta till slutet av januari!

/Christian
 
Toppen