Senaste nytt

BA till London Heathrow i Business - flygplanstyp

doc

Medlem
Jag håller med Jacob vid val av flygplanstyp. En gång när jag flög 767:a havererade en del av elsystemet vilket gjorde att alla läslampor och ringklockorna där man skulle ringa för service samt intercomsystemet började blinka och plinga, så det var disco i hela flygplanet. Man fick stänga av den delen helt och hållet under flighten. Det var sådär förtroendeingivande.
 

JensE

Medlem
Och så här ser ett sådant BA 767 disco ut ;)
[video=youtube;BuMFY-6TThA]http://www.youtube.com/watch?v=BuMFY-6TThA[/video]
 
Jag skulle valt A319 eller A320 alla dagar i veckan.

767 inom Europa och du är till 99.9% garanterad en sliten Boeing..
Visst, inget fel på planet i sig men när jag åkte C från Barcelona i 767 så var hela Business kabinen full och det kändes nästan som att åka ekonomi..

På hemresan från LHR till ARN så var det ett otroligt fräscht A319 (vill jag minnas).
Såg helt nytt ut och luktade i princip nytt också, kanske hade jag tur men det kändes också mer exklusivt och mer privat än ett fullsmackat 767 i C-klass.

Det är vad jag tycker, hädan efter kommer jag alltid välja BA A319/A320 när jag åker i Business Class.
 

Concorde

Founding Member
Tror det ursprungligen såldes in som en chans att åka widebody inom europa, samt att det är ett av få tillfällen man får svänga vänster inom Europa.

För de som inte förstår "svänga vänster" säger jag att ni behöver spendera mer tid på Businessclass.se ;)
 

doc

Medlem
767 inom Europa och du är till 99.9% garanterad en sliten Boeing..

Nja, det är nog lite väl pessimistiska siffror. BA uppgraderar ju sina 767:eek:r just nu och G-BNWX som idag trafikerar Arlanda släpptes från sin uppgradering för en knapp vecka sedan. Jag hoppas vi får prova en renoverad 767:a när vi åker till Farnborough

Ja, det känns lite lustigt att svänga vänster på en intra-europeisk flight och att sitta i ett wide-bodyplan.
 
Nja, det är nog lite väl pessimistiska siffror. BA uppgraderar ju sina 767:eek:r just nu och G-BNWX som idag trafikerar Arlanda släpptes från sin uppgradering för en knapp vecka sedan. Jag hoppas vi får prova en renoverad 767:a när vi åker till Farnborough

Ja, det känns lite lustigt att svänga vänster på en intra-europeisk flight och att sitta i ett wide-bodyplan.

Kanske var lite hård.. men...har åkt med 767 några gånger inom Europa och har alltid fått ett gammalt slitet plan.
Kanske bara har haft otur..

Jag väljer alltid A319/A320 om jag kan, gillar det bättre, mer "Cozy" stämning framför skynket så att säga.
 
Toppen