Senaste nytt

BA har svårt att hålla tiden...

Bamsefar

Medlem
Oh by the way, jag vart försenad från SFO häromdagen när jag flög hem, och då landade vi såklart för sent på LHR varpå en hel del passagerare missade sina connetions.

Så om min fru fick 75%, så fick jag 50% på mina flighter denna omgång. Förra resorna med BA var på 75% för oss båda, men då flög vi ju tillsammans...
 

Senator

Moderator
Bamsefar,

Tack för att du delar med dig intressanta länkar från Flightstats.org. Som frekvent resenär till USA minns du säker den klassiska "lies, damn lies and statistics". Skall man dra fram konkreta exempel/statestik och använda dessa i en argumentation, bör inte då sample size vara lite större än en dag?
 

Alx

Medlem
Slutsats:

Vill man resa komfortabelt och inte har något emot att komma fram ett par timmar senare än planerat, res med BA!

Vill man vara någorlunda säker på att komma fram enligt tidtabell och värdesätter detta över komfort, res med SAS!

Vill man resa med ett flygbolag som både erbjuder hög komfort och en pålitlig tidtabell så får man helt enkelt resa med någon annan!

Konkurrens är bra! :)
 

Bamsefar

Medlem
Bamsefar,

Tack för att du delar med dig intressanta länkar från Flightstats.org. Som frekvent resenär till USA minns du säker den klassiska "lies, damn lies and statistics". Skall man dra fram konkreta exempel/statestik och använda dessa i en argumentation, bör inte då sample size vara lite större än en dag?

Exakt, en dag är lite ruttet lite - och som sagt, med statistik kan man bevisa ungefär vad som helst...

Men min poäng var, och är, att LHR är inte bättre eller sämre än någon annan flygplats. BA missar, inte bara på "sin hemmaflygplats", utan för att man har fel i sin planering.
 

Senator

Moderator
Bamsefar, jag har funderat lite på detta och jag undrar på om inte sanningen ligger mitt emellan flygplatsen och BA Operations. Vissa saker under resan igår fick mig att fundera på detta. Det finns jo två bra exempel i branschen på att ett morot/piska system mot anställda funkar; SAS och CO. Återkommer med detta senare...
 

Bamsefar

Medlem
Senator, kan mycket väl vara så.

När jag reste mellan 1997 och 2000, pendlade till bl.a. London med flera platser (främst EMEA och USA), så valde jag alltid BA till LHR just för att då kom jag iväg på tid och landade på tid = byten fungerade. SAS var på den tiden en direkt katastrof, inte ett enda plan tyckte jag var på tid...
 

Homer

Medlem
imorse var i alla fall SK inrikes foresenat till nastan alla inrikes destinationer.

Varfor flyger Bam(S)efar alls med BA och inte till 100% med (S)K?
 

Homer

Medlem
Bamsefars kommentarer om BA paminner om Aftonbladets USA reportage Amerika på dekis: Joe Arpaio | Samhälle & politik | Nyheter | Webbtv | Aftonbladet dvs. man struntar i allt som ar bra och koncentrerar sig pa det som ar daligt, och framfor allt bortser man fran att det finns oandligt storre problem pa nara hall. Tex som att Sverige,oavsett vem man rostar pa, styrs av en blandning av Kristna, Kommunister och feminister, och vill man flyga inrikes finns bara ett alternativ, namligen *A
 
Toppen