Senaste nytt

BA-frälst...

kristerj

Medlem
...är kanske att ta i. Men BA har helt klart imponerat på mig under våren.

Jag flög BA för första gången på säkert 10 år, för ca två år sedan. Nu mer tillhör jag också de BA-frälsta. Varför?:

- Oftast artig och trevlig kabinpersonal som verkar gilla sitt jobb
- Regelbundna reor av business class biljetter, speciellt till USA
- Åker man mycket i business, så får man bra med Avios och TP och når därmed Silver/Guldstatus snabbt
- 100% Aviosbonus om du är Guld eller Silver
- Du får mat (eller åtminståne snacks) och (alkoholhaltig)dryck gratis även i ekonomi
- Bra värde i att uppgradera WT+ (ekonomi extra) till business med Avios
- Relativt enkelt att hitta bonusplatser till USA
- Mycket bra lounger på LHR och JFK
 

Concorde

Founding Member
Jag behöver väl inte förklara mig? :cool:

För mig är det enkelt: BA ger mig utan något egentligt motstånd bäst valuta för pengarna sett till mitt resemönster.
Sen blir väl inte pluskonton sämre när man får åka till OS, Everett, Waterside osv ;)
 

Senator

Moderator
Jag håller med båda föregående talare (kristerj och Concorde) att BA ger mig högst värde för mina pengar idag, men det är inte samma som att jag tycker BA är bästa bolag.

Men ingen kan idag (till min vetskap) matcha kombo av priser, intjäning, uppgraderingsmöjligheter, och kostnad av uppgraderingar. Att vi sedan (trots allt strul) har ett kreditkort med en 2-for-1 tillgängligt i Sverige ökar BAs attraktivitet för min del. Eftersom jag primärt (just nu) åker västerut mot Nordamerika på mina långresor är BA ett självklart första val i affärsklass.

Men det säger också ganska mycket att jag är villig att lägga en (för mig) stor investering i att åka med Lufthansa och Swiss när jag för första gången köper en biljett i F från London trots att jag skulle för samma pengar ha kunna åka med BA direkt till min destination. Det hade jag självklart aldrig gjort om jag att utöver att vara bäst värde för pengarna också ansåg att BA också var bästa bolag att resa med något jag inte gör.
 

Alx

Medlem
Nu är jag tillbaka efter min kortresa till Australien och Vanuatu på Finnair dealen i C med AY och BA som postades i vintras. Tack Dr. Miles! :)

Jag måste säga att inte bara BA har förvånat mig senaste tiden. Även Finnair var långt mycket bättre i den mjuka produkten än jag någonsin hade kunnat föreställa mig. Supervänligt, glatt och extremt serviceminded. Synd bara att deras hårda produkt i A340 till/från Singapore är lika trött som SAS dito. Hade det varit AY nya C stolar hade nog helhetsintrycket varit nästan lika bra som BA.

Jag flög BA SIN-SYD-SIN och båda vägarna var personalen toppenbra. På sträckan SYD-SIN var servicen på en sån nivå att man bara stormtrivdes. Konstant påfyllning av Champagne och en sällan skådad närvaro i kabinen utan att för den skull vara störande. Det är så roligt att se glad personal som faktiskt ser ut att genuint gilla att ge service.

BA loungen i SIN sög dock i jämförelse med Qantas SIN lounge.
Qantasloungen i SYD kändes som något mellanting mellan LH/LX Senatorlounger och Virgin Atlantic Clubhouses. Det vill säga riktigt bra! :)

Helt klart tummen upp för BA, AY och One World för min del!! Jag är riktigt glad över att jag tidigare i våras gav BA en ny chans. Det har plötsligt gett mig en ny allians att bekanta mig mer med. Särskilt som jag redan uppnått BAEC Silver. Nu vill vi åtminstone få ETT OW bolag som börjar flyga året runt till MLA :D
 

JensE

Medlem
Precis samma för mig som tidigare i tråden.
Absolut mest värde för pengarna och BAEC belönar mig väl för mitt resemönster.
 

Homer

Medlem
Jag behöver väl inte förklara mig? :cool:

För mig är det enkelt: BA ger mig utan något egentligt motstånd bäst valuta för pengarna sett till mitt resemönster.
Sen blir väl inte pluskonton sämre när man får åka till OS, Everett, Waterside osv ;)

Nej, det är SAS-Nissarna som behöver förklara sig ;)
 

NotRyan

Medlem
Jadu Homer....

BA och BAEC ger mig sammantaget absolut bäst värde för pengarna på mina tjänsteresor mellan Stockholm och Luleå, Sundsvall, Göteborg, Oslo, Köpenhamn, Bryssel, Düsseldorf, Vilnius, Riga, Tallinn, Helsingfors, Tammerfors och Åbo, eller ?

Sedan diverse poängboostrar, 2-4-1 med ett Amex som fungerat klanderfritt.

Jag undrar bara vem som behöver förklara sig :cool:
 

Homer

Medlem
Jadu Homer....

BA och BAEC ger mig sammantaget absolut bäst värde för pengarna på mina tjänsteresor mellan Stockholm och Luleå, Sundsvall, Göteborg, Oslo, Köpenhamn, Bryssel, Düsseldorf, Vilnius, Riga, Tallinn, Helsingfors, Tammerfors och Åbo, eller ?

Sedan diverse poängboostrar, 2-4-1 med ett Amex som fungerat klanderfritt.

Jag undrar bara vem som behöver förklara sig :cool:

Får du även bra värde och en angenäm upplevelse av att åka i C till Asien eller USA via CPH ;)
 
Toppen