Senaste nytt

Bör jag välja KLM via Amsterstam eller Air France via Paris under corona?

Jag ska boka en Flying Blue-award från Köpenhamn till Mexico City nu under corona-tider och vill ha så lite strul som möjligt, även om Nederländerna/Frankrike får sin 37:e (? jag har tappat räkningen) corona-våg. Rekommenderar ni att jag väljer KLM via Amsterdam eller Air France via Paris?
 
Last edited:
Jag ska boka en Flying Blue-award från Köpenhamn till Mexico City nu under corona-tider och vill ha så lite strul som möjligt, om även Nederländerna/Frankrike får sin 37:e (? jag har tappat räkningen) corona-våg. Rekommenderar ni att jag väljer KLM via Amsterdam eller Air France via Paris?
Jag skulle kolla bytestiden. Inte kortare än 2h på varken AMS eller CDG pga att det kan bli kö i passkontrollen. Sen skulle jag kika på flygplanstypen på långsträckan, 787 eller A350 är trevligare än 777. Är det Air France, KLM eller Aeromexico? Och sist skatter och avgifter, billigare via AMS eller CDG?

Generellt ombord föredrar jag AF.
 
Jag skulle kolla bytestiden. Inte kortare än 2h på varken AMS eller CDG pga att det kan bli kö i passkontrollen. Sen skulle jag kika på flygplanstypen på långsträckan, 787 eller A350 är trevligare än 777. Är det Air France, KLM eller Aeromexico? Och sist skatter och avgifter, billigare via AMS eller CDG?

Generellt ombord föredrar jag AF.
Njae, komfort, flygplanstyp och €10 hit eller dit bryr jag mig inte så mycket om. Däremot vill jag inte att landet i fråga förbjuder transit eller kräver PCR-test för transit, så frågan är, vilket land har historiskt haft minst corona-restriktioner för transitresenärer?
 
Njae, komfort, flygplanstyp och €10 hit eller dit bryr jag mig inte så mycket om. Däremot vill jag inte att landet i fråga förbjuder transit eller kräver PCR-test för transit, så frågan är, vilket land har historiskt haft minst corona-restriktioner för transitresenärer?

Historiskt har det varit ”lättare” COVID regler vid transfer i Frankrike än NL.
 
Toppen