Senaste nytt

Bättre mat i SAS Plus men all alkohol till försäljning i SAS Go

Zodde

Medlem
Är Champagne bara tillbaka på Business pre takoff eller gäller det även SAS plus inom Europa?
Tycker infon verkar ganska rörig och läser man norska och svenska tidningar blir man inte mycket klokare...
 
Är Champagne bara tillbaka på Business pre takoff eller gäller det även SAS plus inom Europa?
Tycker infon verkar ganska rörig och läser man norska och svenska tidningar blir man inte mycket klokare...
Och är det samma hus man erbjuder? Eller har man tagit in något mer spännande att erbjuda? P.s BC redaktionen verkar ju ha en bra kontakt med SAS, be dem ta tillbaka fri champagne i Plus och försäljning i GO på europalinjer :) Tackar!
 

Zodde

Medlem
Last edited:

Jacob

Medlem
Vad händer med biljetter som köpts tidigare och sker efter att dessa förändringar träder i kraft? D.v.s både de som får det bättre i plus och de som får försämring i go.
Det kommer inte tas någon direkt hänsyn till biljetter som köpts före detta blev officiellt (dvs igår 27 februari eller tidigare) för avresa efter förändringarna trätt i kraft (dvs 30 mars eller senare).

Har man en annan åsikt gissar jag att man får ta upp det själv med kabinpersonalen eller customer relations för diskussion.
 

OliT

Medlem
Jag tror tyvärr att det kommer att bli en hel del besvikna kunder på morgonflygningarna från Luleå framöver. När man hoppar på SK001 (och alltså har tagit taxi hemifrån 05.00) är det inte läge att börja äta frukost hemma. Att köpa ombord tror jag kommer att visa sig vara tidskrävande, och att slippa har varit en av de saker jag verkligen uppskattat med SAS.

Man bör heller inte underskatta det faktum att företagsresenärer inte behövt göra kostavdrag (vid eventuella traktamenten) för frukosten ombord, men nu får betala ur egen ficka.

Positivt med champagne före avgång på resan i Business till San Francisco på onsdag, dock.
 
Last edited:
Jag har svårt att se något negativt ur den här lanseringen från SAS.
Det behövdes verkligen tydligare skillnader mellan SAS Go och SAS Plus, vilket jag tycker SAS har lyckats lösa på ett mycket bra sätt.
Vem förväntar sig egentligen gratis frukost (inrikes) och gratis alkohol till maten (IC) när man har köpt en billig SAS Go-biljett?

Nu skålar vi för förbättringarna i SAS Plus och SAS Business!
 
Last edited:

flying

Medlem
Om jag läser detta korrekt så erbjuds inte ens en torr macka för Plus resenärer inom Skandinavien lägnre utan enbart drycker och snacks? SAS vet verkligen vad affärsresenärerna vill ha.....
 
Last edited:
Toppen