Senaste nytt

Bättre mat i SAS Plus men all alkohol till försäljning i SAS Go

Overordnet synes jeg ændringerne er positive, specielt ændringerne i SAS Pus ser jeg frem til. Så længe SAS formår at have attraktiv priser i Plus så er det for mig et rigtigt godt alternativ der nu er blevet endnu bedre.

Hvis der er noget jeg gerne så gjort anderledes så var det alkoholen i Go.... Men også de sandwich der forsvinder i Plus på de korte ruter, jeg tilhører måske det mindretal der synes de var ok som et hurtigt måltid når man er på farten. Sålænge de beholder muffins mm. så er det dog til at overkomme.
 

Alx

Medlem
Tummen upp! Där bokades nästa två resor med SAS som annars hade gått med annat flygbolag. En ToR Newark i Business och Plus samt en enkel Plus ARN-MLA. Tyvärr väljer ju SAS att inte förbättra utbudet ombord på denna, en av deras längre Europalinjer eftersom det flyget avgår 14:20! Men bara grejen att de förbättrar istället för försämrar är ju skäl nog.

Återinförandet av Champagne före start var ju ganska väntat och riktigt bra. Jag gillar när företag släpper stoltheten och gör en pudel när man har gjort bort sig. Men det kan knappast ses som en "förbättring". Det är trots allt bara en anpassning tillbaka till vad man bör kunna förvänta sig som C resenär på long haul ombord på ett icke-muslimskt flygbolag.

SAS GO long haul blir nu verkligen cementerat i LCC-träsket. Vad finns kvar? Gratis incheckning av väska, ett uråldrigt IFE och i bästa fall en bättre hantering vid försenade/inställda flyg. Ja, det kanske räcker för svennebanan (med norska och danska motsvarigheter) men troligtvis inte för övriga européer.

Jag tror att SAS kommer att nylansera alkoholhaltiga drycker till maten som något revolutionerande nytt i GO på LH om ett år från nu! :D
 

johhenrik

Medlem
Ptjaa, vet inte vad jag ska säga. Personligen är loungen viktigare för mig än alkoholen ombord. Jag kan inte säga att det är hela världen för min del. Om jag åker SAS economy i long-haul så är det västerut på dagen, då jag inte behöver sova. Jag kommer nog fortsätta välja SAS när tidtabell och pris funkar enligt mina preferenser. Om jag måste betala 50 spänn för en öl, so be it...

Vad gäller förstärkningen av Plus-konceptet, så är ju det bra. Har man betalat premiumpris ska det ju faktiskt vara lite bättre kvalitet än godisautomaten i tunnelbanan, vilket är den nivå som SAS Plus (inom Europa) är på idag, i mina ögon. Jag har iofs bara flugit SAS Plus mellan ARN-CPH inser jag när jag skriver detta, så det kanske är annorlunda på de lite längre linjerna inom Europa.
 

Jonas C

Medlem
Mycket trist med försämringarna i SAS GO. Bara en tidsfråga innan maten försvinner helt och hållet. Kanske dags att börja ta betalt för kuddar och filtar också?
 
A

Aurora

Guest
Nog för att jag visste att du är SAS fanatiker men det blir bara löjligt när du försöker påskina att detta är bra, plus blir lite mindre dåligt möjligtvis och Go cementeras i LCC träsket. Det värsta är att varumärket fortsätter att urholkas vilket påverkar priset när SAS säljs.

Så jeg er SAS fanatiker når jeg synes det er bra at SAS PLUS endelig får forbedringene folk har gnellt og gnagd om så lenge? Man er ikke mye enig med seg selv når ALT er feil uansett hva man gjør, og forbedringer som har vært mast om blir innført så er ikke det verdt noe?

Får en helhetlig følelse av at SAS er blitt easy to hate. Hvis alt er så innmari feil får man lage eget flyselskap hvor alt er så mye bedre da, så kan vi jo se hvor lenge økonomien holder....
 

Agö

Medlem
Hmm, jag hade gärna sett ett lyft på lunchutbudet i Plus på långa EU flyg (3h+)

Ja, det är ju så rörigt att det är svårt att förstå. Från ett rörigt men åtminstone något så när enhetligt cafésortiment (som imo inte var bra men som hade potential) till tidsbaserade, linjebaserade och landbaserade sortiment. Man häpnar.

Lådan tillbaka alltså. Upp till bevis. Sista gången jag käkade maten i lådan var den frostskadad.
 

Jacob

Medlem
En fråga dök upp kring drycker mellan måltiderna på långflygningar i SAS Go.

Jag har fått den meny som kommer finnas i Go på långflygningarna och den ser ut ungefär som menyn på Europalinjer (minus smörgåsar och sallader) med drycker, muffins, choklad, kombinationsmenyer med dryck och snack etc.

Jag tolkar det som att utöver "One non-alcoholic drink from the menu is included in the meal service" är det samma upplägg som gäller för SAS Go på Europalinjer.
 
Toppen