Senaste nytt

Bättre mat i SAS Plus men all alkohol till försäljning i SAS Go

SAS GO på longhaul är ju redan idag riktigt usel och blir än sämre, vilket jag tror folk kommer att reagera på luktar en light version utav ett LCC får väll se om priserna blir bättre i så fall. De är ju som sagt dyrare och konkurenter i Europa erbjuder ju än bra mycket bättre produkt.
SAS business ser ju dock ut att bli lite bättre. Och även PLUS inom europa tycker jag ser bättre ut.
 

MolleX

Medlem
Och där tappade SAS en kund som åker varje vecka MMX-ARN-MMX i Go, ja frukosten är så viktig och med tanke på priset borde det ingå tycker jag. Finns andra billigare alternativ där det ingår så då får man byta dit.
Ska se om de tar upp det på dialogmötet i Malmö.
 

nilsson

Medlem
Jag tycker det ser bra ut och har inget emot någon av ändringarna.

Något som jag tänkte kommentera i den nu låsta spekulationstråden är att det kanske kan vara värt att se över amenity-kit som koncept. Hur många använder egentligen allt som finns i den? Man skulle kunna dela ut tandkräm och öronproppar från en bricka eller en bar eller något istället.
 

Trox

Medlem
Ser det fortsatt er plastbestikk på bildene...

Dette virker som en selvmotsigelse siden de kun tilbyr en måltidspakke etter kl 16:00. For de av oss som reiser lengre europeturer på 4 timer + så går som oftest flyene tidligere på dagen. Ønsker fortsatt et skikkelig måltid, noe jeg tror 90% av de som reiser på den lengre europarutene også ønsker, men ifølge artikkelen er det kun ruter etter kl 16:00 som får dette :(

Frågan är varför någon (bortsett från någon nykterhetsivrare) skulle välja SAS longhaul i ekonomi. Nu har de lyckats göra allt sämre med dålig hårdvara och en mjukvara som underträffar det mesta.
 

Jacob

Medlem
Ikke ifølge SAS selv: SAS Group - Press

The first changes to the onboard concept come into effect 1 March and again on 20 March. The improvements of meals are ongoing.
1 mars är startdatum för alkoholen i Go (står i artikeln), vad 20 mars är vet jag inte.

Jag satt en timme och gick igenom alla förändringar med SAS produktchef som är högsta ansvarig för ombordprodukterna och de förändringar som görs nu, så artikeln är till fullo baserad på förstahandsinformation. Men vad som kommer 20 mars måste jag nästan kolla upp.
 

Funcadelic

Medlem
Slopad frukost i SAS Go är ett ordentligt nedköp. Dess bra frukost var en starkt bidragande orsak till att jag väljer att åka SAS ARN-GOT veckovis.
 
Toppen