Senaste nytt

Bästa VPN tjänst 2019?

Status
Stängd för vidare inlägg.

nissefalk

Medlem
Är det någon som har provar Nord VPN med en router, går det att sätta upp VPN servicen i en befintlig router med sådan funktionalitet eller måste man köpa en router som Nord VPN har på sin hemsida som är flashad för deras config.

Kan nu svara själv på min egen fråga, jag köpte en ASUS 1900 i USA och den fungerar alldeles utmärkt med Nord VPN för att se SVT Play eller tex Cmore här i USA via min Apple TV, lite bättre än att använda min Ipad som jag gjort hittills,

Tar med mig denna router hem och konfigurerar den mot USA från Sverige så kommer jag åt mina Amerikanska streaming tjänster i Sverige.
 

trskial

Medlem
Så här ser du ut för mig när jag har loggat in på Netflix och klickar på en film när jag är påloggad med VPN Express:)
 

Attachments

  • Namnlös.jpg
    Namnlös.jpg
    27,1 KB · Visningar: 280

Senator

Moderator
Jag var sugen på NordVPN helt till Googlesök och klick därifrån landade mig på deras ryska sida :eek: Det står även namnet på den svenska ISP samt min IP-adress :)

Bevakas jag av GRU eller KGB? o_O
 

nissefalk

Medlem
Kan nu svara själv på min egen fråga, jag köpte en ASUS 1900 i USA och den fungerar alldeles utmärkt med Nord VPN för att se SVT Play eller tex Cmore här i USA via min Apple TV, lite bättre än att använda min Ipad som jag gjort hittills,

Tar med mig denna router hem och konfigurerar den mot USA från Sverige så kommer jag åt mina Amerikanska streaming tjänster i Sverige.

Får uppdatera lite här, funkade trots allt inte så bra med Nord VPN på Routern, bilden blev alldeles för dålig på Apple TV emellanåt, mätte hastigheten med VPN uppkopplat och det blev inte mer än 3-4 Mb download , utan VPN så har jag ca 30Mb (inte direkt snabbt alls mao).

Provade nu istället Pure VPN och då blev det bättre, här kom jag upp i 10-12 Mb download med VPN uppkopplat.

De program man kan se i hela världen på SVT Play ger bra bild utan VPN som jämförelse,
 

LPC123

Medlem
Vi åker till New York imorgon och detta mitt i brinnande hockeyslutspel funkar det med tex Pure vpn på sin ipad att streama Cmore i USA? Blir ju en lååång vecka annars.
 

nissefalk

Medlem
Vi åker till New York imorgon och detta mitt i brinnande hockeyslutspel funkar det med tex Pure vpn på sin ipad att streama Cmore i USA? Blir ju en lååång vecka annars.

Jag har streamat Cmore i USA utan problem på min Ipad, använt Anonine och Nord VPN, borde inte vara några problem med Pure VPN heller.
 

Tonton

Medlem
Vi åker till New York imorgon och detta mitt i brinnande hockeyslutspel funkar det med tex Pure vpn på sin ipad att streama Cmore i USA? Blir ju en lååång vecka annars.

Såg hockey för några veckor sedan på Cmore i USA. Utan VPN.

Ja, Cmore fungerar i princip överallt utomlands för Allsvenskan och SHL, förutom de fåtal länder där en lokal aktör har köpt rättigheterna.

Jag har streamat SHL från UK, Spanien, Kina, USA etc - allt utan ett VPN igång.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.
Toppen