Bästa stolen på Lufthansa Airbus A380

Diskussion i 'Lufthansa Group, Miles & More' startad av Anders Nilsson, 25 Augusti 2011.

1. itti

itti Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Jag hade motsvarande plats på Emirates A380. Vi stördes inte av trappan men under trappan finns ett litet kontor för kabinchefen. Så ibland fick man flytta på benen lite när de skulle in där. Men det var inget jag stördes av speciellt mycket. Dessutom var jag första personen av planet i Dubai.

Bifogade filer:

2. jumbooze

jumbooze Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Har ett svagt minne av att jag gick igenom A380 från F genom C ner till Y längst bak men att den främre trappen var övertäckt med något skynke/avspärrning (promenaden togs efter ett eller kanske 2 glas JW blue så minnet är lite suddigt

3. palmen

palmen Moderator

Land:
    Sverige Sverige
    96D är inget drömsäte, personen framför fällde nyss sätet så nu är min haka mindre än 30cm från skärmen och kan glömma att inte få skavsår på knäna. Inte fullt lika illa som på Iberia inom Europa men detta är helt horribelt.
    Innan stolen framför fälldes fick jag åtminstone plats (är 184). Nu när stolen lutar är den över mina armstöd, blir ett kul gymnastikpass när man ska försöka komma ut och sträcka lite på sig.

CoooC och Canadien gillar detta.
  4. LPC123

LPC123 Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Hade exakt samma upplevelse på Swiss förra veckan. Fick be personen framför att resa upp ryggen när jag behövde gå på muggen. Är 183 cm.

5. Canadien

Canadien Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Går det inte att reclina 96D?

6. palmen

palmen Moderator

Land:
    Sverige Sverige
    Jo men det hjälper inte mig när mina knän sitter fast i stolen framför.

7. Andreas Ekman

Andreas Ekman Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Lider verkligen med dig, vet problematiken med mina 193cm

8. palmen

palmen Moderator

Land:
    Sverige Sverige
    På marken så jag kan lägga upp bilder. Fönster raden har säkert 10-20cm mer utrymme på rad 96.
    20190428_100306.jpg

9. GOTBound

GOTBound Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Är fönsterplatserna bättre benutrymme än de fyra mittensätena?
    Jag har rad 96 bokad till familjen på nästa Lufthansa A380 flyg, 96 D, E, F och G.
    96 H, K och 97 H, K är den enda fönsterplatserna som är lediga på upperdeck, bör jag byta?

EK

10. palmen

palmen Moderator

Land:
    Sverige Sverige
    Nu mätte jag inte, men såg definitivt ut att vara mer utrymme där. Han som satt på andra sidan gången hade minst 2dm fram till stolen framför.
    Jag hade personligen valt fönster raden i alla fall, den kan inte vara sämre än mitten.

Dela sidan

BusinessClass Logo

Hej och välkommen till BusinessClass!

Prenumerera på vårt gratis nyhetsbrev för att få uppdateringar och nyheter om vad som händer runtom i världen och på BusinessClass.

I'm already subscribed
BusinessClass Logo

Välkommen till utskickslistan!

Glöm inte att kontrollera din epost och bekräfta din prenumeration.

BusinessClass Logo

Gå med i BusinessClass-gemenskapen!

Gilla oss på Facebook för att få de senaste nyheterna från BusinessClass direkt i ditt flöde.

Bli medlem och delta i våra diskussioner, ställ frågor och dela med dig av din kunskap och dina erfarenheter.

Bli medlem nu!