Bästa Star Alliance loungen i Hong Kong?

Diskussion i 'Lounger' startad av Magnus, 29 Maj 2011.

1. Jacob

Jacob Medlem

Virgin Clubhouse är den enda loungen i Hong Kong som jag ännu inte besökt av de drygt 25 som finns på flygplatsen. Ser trevligt ut!

Alla flygbolag har transferdiskar så borde vara ganska enkelt att passera Eva Airs disk och hämta en inbjudan.

1 person likes this.
  2. Jacob

Jacob Medlem

Ingen aning i detta fall, det är alltid lite knepigare med tredjepartslounger. Men både Eva Air och Virgin Atlantic är fullservicebolag så känns som de borde kunna lösa det.

3. Magino

Magino Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    EVA Air har egen person vid dörren. SÅ det går nog och lösa utan större problem. För övrigt var hon som satt där för EVA Air den gången jag passerade loungen en riktigt klippa. Mycket trevlig och och service minded, likt de flesta andra i loungen.

4. Jakob K

Jakob K Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Jag kommer just från HKG och passade på att jämföra Thais lounge med Uniteds. Det verkar ju spilla över lite från FlyerTalk att allt United gör är dåligt osv - men jag ska vara helt ärlig:

I dag var Uniteds lounge bättre än Thais.

Inte nog med att det var mycket mindre folk, bekvämare stolar - det var dessutom bättre mat! Eller vad sägs om både glass i stora lass samt nåt så "svenskt" som taco-buffé. Passade iaf mig ganska bra efter en vecka i Kina med bara oädla grisdelar uppmarinerat med chilli på olika vis.

OT: Detta inlägg skrivs i Thais Royal Orchid i BKK och båda loungerna som nämnts ovan slår denna (och den mittemot).

mvh

Gus och flygahitochdit gillar detta.
  5. Jag har hört från andra att United lounger i Hong Kong och i Tokyo Narita är undantag...

6. NotRyan

NotRyan Medlem

Åtminstone Uniteds First Class lounge i Hong Kong är riktigt bra, mycket bättre än Thai och bättre än Singapore Airlines... Jag var in i alla tre efter jul och testade...

Mvh
    /NotRyan

7. flygahitochdit gillar detta.
  8. Jacob

Jacob Medlem

Och inte att glömma first class-loungerna:

United First Class Lounge, Hong Kong International (HKG)
    United First Class Lounge, Hong Kong International (HKG) - BusinessClass.se

Thai Airways Royal First Lounge, Hong Kong International (HKG)
    Thai Airways Royal First Lounge, Hong Kong International (HKG) - BusinessClass.se

Det tar inte längre tid att sätta ett betyg och skriva fyra rader med ett kort omdöme än det tar att skriva ett kort inlägg i en forumtråd. Men ett betyg och ett omdöme kommer vara sökbart för många år framöver, för alla som söker info om en viss lounge.

9. FF#1

FF#1 Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Ser man på, det finns altså inga recentioner där?
    Får väl försöka skriva en kortare sån vid tillfälle.

1 person likes this.
  10. Vill väcka den här tråden till liv nu när SAS linje till Hongkong är igång. SAS avgång är ju vid 9-tiden så den stora frågan är vilken lounge på HKG som har bäst frukost? Man lär ju inte hinna med alla tre *A-loungerna (Thai, United, Singapore) innan avgång om man inte är där typ redan vid 5-6 på morgonen :)

Dela sidan

BusinessClass Logo

Hej och välkommen till BusinessClass!

Prenumerera på vårt gratis nyhetsbrev för att få uppdateringar och nyheter om vad som händer runtom i världen och på BusinessClass.

I'm already subscribed
BusinessClass Logo

Välkommen till utskickslistan!

Glöm inte att kontrollera din epost och bekräfta din prenumeration.

BusinessClass Logo

Gå med i BusinessClass-gemenskapen!

Gilla oss på Facebook för att få de senaste nyheterna från BusinessClass direkt i ditt flöde.

Bli medlem och delta i våra diskussioner, ställ frågor och dela med dig av din kunskap och dina erfarenheter.

Bli medlem nu!