Senaste nytt

Bästa Star Alliance loungen i Hong Kong?

Swisser

Medlem
United loungen - Definitivt en av de bättre United loungerna jag besökt men fortfarande en United lounge.

Bra, då vet jag att det är Thai loungen som gäller.

Jag har aldrig besökt en United lounge så det vore intressant om du kunde utveckla vad du menar med "...fortfarande en United lounge". Håller dessa lounger inte samma standard som andra *A-lounger?
 

Jacob

Medlem
Bra, då vet jag att det är Thai loungen som gäller.

Jag har aldrig besökt en United lounge så det vore intressant om du kunde utveckla vad du menar med "...fortfarande en United lounge". Håller dessa lounger inte samma standard som andra *A-lounger?
Jag har inte besökt många United lounger som varit något att hänga i granen, dock tror jag det blivit något bättre sedan hopslagningen av United och Continental.
 

Magino

Medlem
Bra, då vet jag att det är Thai loungen som gäller.

Jag har aldrig besökt en United lounge så det vore intressant om du kunde utveckla vad du menar med "...fortfarande en United lounge". Håller dessa lounger inte samma standard som andra *A-lounger?

Dessa två lounger ligger så pass nära varandra att du utan problem hinner med ett besök i dem båda för att se vilken som är din favorit.
 

David

Medlem
Unitedloungen har jag helt missat! Får testa nästa gång.

Brukar börja med några glas bubbel och lite mat i SQ-loungen och sedan promenera bort till Thailoungen då Turkish, som jag åkt med en del på sistone, ofta avgår nära där.
 

TheEagle

Medlem
Men vilken lounge är bäst av Thais first class lounge och Uniteds first lounge? Skall flyga till FRA med LH i höst?
 

Axelzon

Medlem
God eftermiddag,

Med gott om tid i transit eller innan avgång är väl detta en ypperlig flyplats att som *A Gold eller med *A First/Business biljett utföra
"Lounge Hopping" :cool:

Thai Royal Silk
United Lounge
Singapore Airlines
EVA AIR
Där kanske är fler att välja på!


Cheers
Axelzon
 

Dr. Miles

Expert
Med gott om tid i transit eller innan avgång är väl detta en ypperlig flyplats att som *A Gold eller med *A First/Business biljett utföra
"Lounge Hopping" :cool:

Thai Royal Silk
United Lounge
Singapore Airlines
EVA AIR
Där kanske är fler att välja på!

Om jag har förstått rätt har EVA Air inte egen lounge i Hong Kong utan de använder Virgin Atlantics Clubhouse.
Jag är tveksamt att man kan komma in i Clubhouse utan EVA Airs boardingkort.
 
Toppen