Bästa Star Alliance loungen i Hong Kong?

Diskussion i 'Lounger' startad av Magnus, 29 Maj 2011.

1. Olle A

Olle A Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Thai loungen har varmare färger och skönare stolar än United så valet är lätt.

2. Swisser

Swisser Medlem

Bra, då vet jag att det är Thai loungen som gäller.

Jag har aldrig besökt en United lounge så det vore intressant om du kunde utveckla vad du menar med "...fortfarande en United lounge". Håller dessa lounger inte samma standard som andra *A-lounger?

3. Jacob

Jacob Medlem

Jag har inte besökt många United lounger som varit något att hänga i granen, dock tror jag det blivit något bättre sedan hopslagningen av United och Continental.

4. Magino

Magino Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Dessa två lounger ligger så pass nära varandra att du utan problem hinner med ett besök i dem båda för att se vilken som är din favorit.

5. David

David Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Unitedloungen har jag helt missat! Får testa nästa gång.

Brukar börja med några glas bubbel och lite mat i SQ-loungen och sedan promenera bort till Thailoungen då Turkish, som jag åkt med en del på sistone, ofta avgår nära där.

6. TheEagle

TheEagle Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Men vilken lounge är bäst av Thais first class lounge och Uniteds first lounge? Skall flyga till FRA med Lufthansa i höst?

7. flying

flying Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Last edited: 31 Juli 2013
  8. Axelzon

Axelzon Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    God eftermiddag,

Med gott om tid i transit eller innan avgång är väl detta en ypperlig flyplats att som *A Gold eller med *A First/Business biljett utföra
    "Lounge Hopping" :cool:

Thai Royal Silk
    United Lounge
    Singapore Airlines
    EVA AIR
    Där kanske är fler att välja på!

Cheers
    Axelzon

9. Axelzon

Axelzon Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    United Lounge ligger i flygeln motsvarande sida Thai loungen så du kan göra en trippel nästa gång David...

1 person likes this.
  10. Om jag har förstått rätt har EVA Air inte egen lounge i Hong Kong utan de använder Virgin Atlantics Clubhouse.
    Jag är tveksamt att man kan komma in i Clubhouse utan EVA Airs boardingkort.

Dela sidan

BusinessClass Logo

Hej och välkommen till BusinessClass!

Prenumerera på vårt gratis nyhetsbrev för att få uppdateringar och nyheter om vad som händer runtom i världen och på BusinessClass.

I'm already subscribed
BusinessClass Logo

Välkommen till utskickslistan!

Glöm inte att kontrollera din epost och bekräfta din prenumeration.

BusinessClass Logo

Gå med i BusinessClass-gemenskapen!

Gilla oss på Facebook för att få de senaste nyheterna från BusinessClass direkt i ditt flöde.

Bli medlem och delta i våra diskussioner, ställ frågor och dela med dig av din kunskap och dina erfarenheter.

Bli medlem nu!