Senaste nytt

Bästa Star Alliance business till Tokyo

Matore

Medlem
Har lyckats knipa 2 stolar i The Suite med ANA i december 2021 från Tokyo.
På ditvägen har vi business i ANA 787-9 som jag själv testat och tycker den är ok men inte mer än så. Kikar därför efter nåt bättre. Givet situationen vilken C kan vara bättre än detta -
EVA via Taipei? SAS? Nåt annat bolag?
 

Canadien

Medlem
ANAs nya business är ju toppklass. Av de jag testat inom Star mot asien så är min ranking nedan. Eftersom SQ inte går att boka just nu skulle jag kika på om det går att hitta SAS

ANA
SQ
SAS
TG
OZ
LX
LH
CA
 

Matore

Medlem
ANAs nya business är ju toppklass. Av de jag testat inom Star mot asien så är min ranking nedan. Eftersom SQ inte går att boka just nu skulle jag kika på om det går att hitta SAS

ANA
SQ
SAS
TG
OZ
LX
LH
CA

Tack. Nya ANA C vore ju kanon men det är det inte på 787 tyvärr.
Jag har testat en hel del - F (SQ suites och nya 777, LH, OZ suites) och C (nya TK, SQ nya och gamla, QR Q suite) men aldrig SAS faktiskt, hur placerar de sig vad gäller stol och mat&dryck jämfört med dessa?
 

hendberg

Medlem
Har lyckats knipa 2 stolar i The Suite med ANA i december 2021 från Tokyo.
På ditvägen har vi business i ANA 787-9 som jag själv testat och tycker den är ok men inte mer än så. Kikar därför efter nåt bättre. Givet situationen vilken C kan vara bättre än detta -
EVA via Taipei? SAS? Nåt annat bolag?
Tycker som du, att ANAS C på 787-9 är ok, jag lyckades sova bra i den. Är 185 cm.

Skulle du få tag på platser med SAS så är ju den riktigt bra. Brukar dock vara extremt svårt att hitta platser på.

Turkish nya C kabin är väldigt fin och har generellt väldigt bra mat.
 

Matore

Medlem
Nu har vi ju gamla business på ANA 787 bokat, men verkar finnas även med Swiss 777 och EVA 777
Hur rangordnar ni dessa inbördes i jämförelse, och är det värt omvägen via TPE (som jag inte är ett dugg lockad av egentligen) och hur är Swiss jmf med ANA i just 787?
 

Matore

Medlem
Bumpar tråden. Nu står det mellan Swiss C 777 och ANA gamla C med 787. Vem erbjuder bäst stol och mat/dryck?
 

Canadien

Medlem
Bumpar tråden. Nu står det mellan Swiss C 777 och ANA gamla C med 787. Vem erbjuder bäst stol och mat/dryck?
De är rätt likvärdiga tycker jag, varken bäst eller sämst i klassen. Föredrar du japansk mat eller mer europeisk ombord? Jag hade gått på Swiss p g a bättre lounge på utresan om du har guldkort. Antar att ANA är från Frankfurt?
 

Matore

Medlem
De är rätt likvärdiga tycker jag, varken bäst eller sämst i klassen. Föredrar du japansk mat eller mer europeisk ombord? Jag hade gått på Swiss p g a bättre lounge på utresan om du har guldkort. Antar att ANA är från Frankfurt?
Typ av mat spelar ingen roll bara den är bra. Det blir ju natt flygning också så ligg komforten är ju viktig. Har Swish också lådan för fötterna, har du flugit båda förresten? Har inte guld längre men Priority pass men Lounge spelar liten roll för oss.
 
Toppen