Senaste nytt

Bästa Star Alliance bonusprogram för mig?

argentina

Medlem
tack för väldigt mycket info

förstår att jag måste tydligare speca mitt resebeteende

long haul oftast i turkish ,thai, LH och nästan lltid i c klass ibland turkish A klass och Thai U klass

inom europa väldigt mycket SAS i economy

har diners och mastercard med eurobonus anknytning

vill komma åt business reward och bonusbiljetter framförallt till sydafrika och sydamerika

kommer i år att flyga lite mer ca 15 long haul i c klass
 

ulagun

Medlem
hej

jag flyger ca 6-9 intercontinentala flygningar per år plus ca 20 inom europa och 10 inrikes

viktigast för mig är rewards biten i form av bonusresor samt uppgraderingar

Har med intresse följt denna tråd. Jag är absolut inte expert på området, men ställer mig frågan varför bara ett program?
Med 200.000 miles/poäng /år kan du ha guldstatus på minst två program
T.ex. SAS EB som sagt förhoppningsvis ständig Gold efter 65 år, bra intjäning på ekonomiresor 625 poäng (jämfört med M&M futtiga 125). Innebär att du snabbt kommer upp till 50.000 poäng för Guld.
LH M&M för dina Intercontinentala reseor. Fördelarna finns nämnda i andra inlägg i denna tråd.
Alternativt TAM´s program. Har endast rest inrikes Brasilien med dem, men blivt förvånansvärt väl bemött med som LH Senator.
 

Longreach

Medlem
Om man klarar Hon så måste ju LH vara bästa alternativet...!

Toppnivån i Miles and More kallas HON Circle är kräver massiva 600.000 poäng inom två efterföljande år.
Är man HON Circle medlem kan man dock vänta sig det bästa av det bästa som tillgång till Lufthansas första klass terminal samt lounger i Frankfurt och München med transport ut till flygplanet i limousine.
På andra flygplatser runt om i världen väntar som regel en personlig assistent vid avgång och ankomst och hjälper till med incheckning, snabbare pass kontroll och annat som kan skapa en smidgare och bekvämare upplevelse på flygplatsen.
Bagaget blir alltid taggat som första klass, oavsett i vilken klass passageraren reser. När man uppnår HON Circle får man automatiskt sex uppgraderingskuponger och medlemmens make/maka eller partner kan gratis få Senator status i Miles and More.
 
Toppen