Senaste nytt

Bästa Star Alliance bonusprogram för internationella bonusresor

Swisser

Medlem
Innan jag upptäckte US Dividend Miles, hade jag Air Canada Aeroplan. Därför att man kunde flyga Inom Asien för 30.000 aeroplan miles i Business class.

Men nu använder jag både US Dividend Miles och bmi Diamond Club, när jag bokar bonusresor.

Varför har du bmi Diamond Club som europeiskt program istället för t.ex. Eurobonus eller Miles&More?
 

Dr. Miles

Expert
Varför har du bmi Diamond Club som europeiskt program istället för t.ex. Eurobonus eller Miles&More?

Vad jag gillar hos bmi Diamond Club är:
  • Bra intäningtabell för de som flyger i premiumkabiner. (Det har LH M&M också i och för sig.)
  • Miles + Cash
  • Enkelresor för halva miles
  • Går att ha 1 stopoover per biljett (2 enkelresor kan ge dig 2 stopover)
  • Låg av-/ombokningsavgift

Det går utmärkt att använda tillsammans med Open Jaw biljetter.
T ex:
Air China biljett: Stockholm-Beijing-Seoul // Bangkok-Beijing-Stockholm
bmi bonusresor biljett: Seoul-Hong Kong(stopover)-Bangkok
 

Palazzi

Medlem
Jag väcker denna gamla tråd till liv, för ett litet tips.

När jag nyligen letade efter mest ekonomiska sätt att nå A3, fann jag att Ethiopian Airlines alltid krediterar 100% miles till Aegean A3.

Nu är jag dock redan A3 Guld och började därför intressera mig för om något annat Frequent Flyer program erbjuder bra intjäning i low-economy.

Jag är sedan tidigare även Eurobonus-medlem, men intjäningen i low-economy är väldigt låg (som sig bör kanske), även om det snart blir 100% miles när man flyger SAS.

Dock fann jag att Turkish Airlines frequent flyer program, Miles & Smiles, erbjuder 100% intjäning på alla flyg med Ethiopian Airlines. Inte nog med det....dem krediterar även 100% miles på alla sina egna flygningar i low-economy.

Dessa två flygbolag erbjuder, som bekant, ett ganska omfattande internationellt linjenät till mycket fördelaktiga priser.

Deras bonusresor i ekonomi säljs också till låga poäng:

Stockholm- Istanbul T/R 20.000p
Stockholm- Dubai T/R 30.000p
Stockholm- Mumbai T/R 40.000p
Stockholm- Peking T/R 50.000p
Stockholm- New York T/R 50.000p
Stockholm- Sao Paolo T/R 60.000p

Med jämna mellanrum erbjuds även 25% rabatt på bonusresor. Till exempel skulle en T/R ARN-IST-GRU (Sao Paolo) gå loss på 45.000 poäng, eller 22.500 poäng T/R till Dubai.

Med tanke på att en T/R till Johannesburg från ARN i low-eco ger dryga 13.000 miles så lär det gå fort med intjäningen....

Jag har tyvärr inte kunnat hitta Turkish Airlines skattetillägg på bonusresor då jag inte kunnat registrera mig för bonusprogrammet ännu (min stad existerar tydligen inte...)
 
Finns det något program inom Star Alliance som är nästan lika bra som bmi Diamond Club var?
Följande perks efterfrågas:
1. Miles + cash
2. One-way award för häften av Round trip
3. Tillåter en stop over per riktning.
4. Gratis eller billig ändring av bokad award biljett.

Konstigt nog alternativ nummer ett ser EB vara :)
Miles and More verkar vara bra för att statusen gäller i 2 år men annars vet jag inte hur är det med award bokning. Hur är United bortsett från att det är hiskeligt dyr award tabell.

Eller ska man stanna hos US och bara gå mot Gold Preferred då man slipper sen QTF?
 
Last edited:

Dr. Miles

Expert
Finns det något program inom Star Alliance som är nästan lika bra som bmi Diamond Club var?
Följande perks efterfrågas:
1. Miles + cash
2. One-way award för häften av Round trip
3. Tillåter en stop over per riktning.
4. Gratis eller billig ändring av bokad award biljett.

Konstigt nog alternativ nummer ett ser EB vara :)
Miles and More verkar vara bra för att statusen gäller i 2 år men annars vet jag inte hur är det med award bokning. Hur är United bortsett från att det är hiskeligt dyr award tabell.

Eller ska man stanna hos US och bara gå mot Gold Preferred då man slipper sen QTF?

Jag har inte läst finstilta men Aviancas LifeMiles kan vara ett alternativ om man inte är ute efter status.
 

A380*G

Medlem
Finns det något program inom Star Alliance som är nästan lika bra som bmi Diamond Club var?
Följande perks efterfrågas:
1. Miles + cash
2. One-way award för häften av Round trip
3. Tillåter en stop over per riktning.
4. Gratis eller billig ändring av bokad award biljett.

Konstigt nog alternativ nummer ett ser EB vara :)
Miles and More verkar vara bra för att statusen gäller i 2 år men annars vet jag inte hur är det med award bokning. Hur är United bortsett från att det är hiskeligt dyr award tabell.

Eller ska man stanna hos US och bara gå mot Gold Preferred då man slipper sen QTF?

LifeMiles kan nog vara ett alternativ, men som sagt det kräver mer analys som AHO är inne på. Väntar rapport ;)

Rent tillgångsmässigt är M&M mycket bra för resor inom LH group. Även flexibiliteten är grym. Blir ännu bättre nu när man kan boka envägsresor online från 1 september, för halva kostnaden mot tur och retur. (har varit möjligt tidigare, men bara via call centre)
 
Rent tillgångsmässigt är M&M mycket bra för resor inom LH group. Även flexibiliteten är grym. Blir ännu bättre nu när man kan boka envägsresor online från 1 september, för halva kostnaden mot tur och retur. (har varit möjligt tidigare, men bara via call centre)
Aha, det här låter ju mycket bra, jag kände inte till detta. Det var ganska längesen jag var ombord LH. Jag tål inte iskalla blickar så bra :p
 
Toppen