Senaste nytt

Bästa SkyTeam-loungen i Hong Kong?

majer

Medlem
Hej!

Jag flyger imorgon i C PVG - HKG (MU) och HKG - KHH (CI). I vilken lounge spenderar jag bäst tiden i HKG?
Vilka lounger kan jag välja mellan?
China Airlines Lounge
KAL Lounge
Air France / KLM Lounge

Jag har ingen status inom SkyTeam.

Tack på förhand!

//Majer
 

Jacob

Medlem
Inte Korean Air loungen i alla fall. Den är liten, tråkig och högst omärkvärdig.

Jag skulle definitivt säga Air France loungen, ligger längst ut i piren på övervåningen i närheten av United/Emirates/Virgin Atlantics lounger. Stor och fräsch lounge och bra med mat och dryck. Den har dock inte öppet hela dagen så kolla öppettiderna i förväg.

China Airlines loungen i Hong Kong har jag inte besökt men de brukar ofta vara ganska mörka.
 

majer

Medlem
Tack för tipsen!
Jag undvek KAL-loungen. AF/KLM skulle öppna kl 12.00 enligt HKIA hemsida. I själva verket öppnar den kl. 16.00.
Ja, China Airlines lounge är ganska mörk, men i övrigt helt ok.
 

Jacob

Medlem
AF/KLM skulle öppna kl 12.00 enligt HKIA hemsida. I själva verket öppnar den kl. 16.00.
Den är öppen i samband med Air France och KLMs avgångar (öppnar cirka tre timmar innan avgångstid) så den är öppen på förmiddagen inför 11-avgången till Paris med stänger därefter. Sedan är det väl inga avgångar förrän framåt kvällen.

Även Jet Airways använder loungen så man kan kolla om de har några aktuella avgångar.
 
Toppen