Senaste nytt

Bästa sittplatsen i business class på SAS Airbus A330?

agehall

Medlem
Vänstersidan är oftast bäst, men om du bokar A för att se Manhattan en viss flight säger Mr. Murphy att denna dag kommer inflygningen att ske söder ifrån.. ;)
 

Traveller

Medlem
Kom på en sak till som är viktig här. Väljer du något A eller H säte så har du ljuspanelen ovanför dig och det är en stor skillnad mot t.ex B eller G. Ljuset från panelen (kabinbelysningen längst planets sida innanför handbagagelådorna, kan vara intensivt och på morgonen då dom väcker kabinen lyser det ju rakt ned på dig om du sitter A eller H.
 

johhenrik

Medlem
Kom på en sak till som är viktig här. Väljer du något A eller H säte så har du ljuspanelen ovanför dig och det är en stor skillnad mot t.ex B eller G. Ljuset från panelen (kabinbelysningen längst planets sida innanför handbagagelådorna, kan vara intensivt och på morgonen då dom väcker kabinen lyser det ju rakt ned på dig om du sitter A eller H.

Det är detaljer som detta som gör att jag gillar BC.se måste jag säga. Man kan nörda ner sig maximalt i informationen och därmed verkligen göra medvetna val. :)
 

Jonas C

Medlem
Ser att minst ett 10-tal platser är reserverade redan. Brukar SAS långflygningar alltid gå fulla i Business, eller kan man räkna med ett tomt gångsäte?

…Och så var plats 3B upptagen. Attans :mad:
22 av 34 platser är tagna redan, så jag antar att det kommer bli en full flight.
 

joemume

Medlem
Hela C-kabinen är faktiskt ok... Undantaget sätena längst bak som i stort sett är inne på toaletterna.. Så jag tror du överlever @Jonas C ........ Ta det från nån som gör 6-8 turer i den kabinen per år.
 

FFS

Medlem
Jag har en resa bokad i Business på A340 i höst och försöker vara ute i god tid med att välja plats. Helst skulle jag vilja välja 1A och 1B för mig och min bättre hälft.

Problemet är att 1A, 1H, 7A och 7H är markerade som upptagna. Jag misstänker att de är reserverade för nån med barn?! Det ser likadant ut på ut- som hemresa.
Hur långt innan brukar dessa reservationer släppas?
Jag har försökt välja plats via lot.com med mitt A3*G inlagt och kan "bara" välja på alla andra platser.
 

andersl

Medlem
Jag hade inga problem att reservera 1A och 1B på SK903 ARN-EWR och SK908 EWR-OSL när jag bokade i november med avresa i juli.
 

Perra

Medlem
Via Tallinn då eller? De hjälpte dig med en gång också men några dagar innan avgång hade de kastat om oss (2 personer) på helt skilda platser och 1A och 1H var blockade
 
Toppen