Senaste nytt

Bästa sittplatsen i business class på SAS Airbus A330?

Roger J

Medlem
Reser till Peking på Lördag med A340-300 och platstillgången ser ut enligt bifogad bild, där jag och min kollega är seatade på 8A+B. Verkar vara delade mening om dessa plaster, bör man byta till någon annan? Kanske dela på sig och ta varsin sida på första raden?
Visa bifogad bild 7691

Om ni behöver jobba tillsammans/tiita på samma dator etc måste ni ju ha ett dubbelsäte. Annars skulle jag också rösta för att ta de två sätena med gång emellan på rad 1. Vill ni ha dubbelsäte så byt till mitten på rad 8, det är en lång flight och ni kommer säkert vilja resa på er och då är det skönt att slippa kliva över varandra.

Fördelen med rad 1 är att man kan höja benändan och sova bättre.
 

krasnyj

Medlem
Favorit plats i C-klass på SAS Longhaul?

Hej,

Har precis slängt iväg en uppgraderings förfrågan till optiontown på SK909 CPH-EWR den 1:e Aug.

Har ni några tips på vilka stolsplatser som är bättre/sämre i c-klass?

Personliga favoriter?

Med vänlig hälsning
krasnyj
 

Jonas C

Medlem
Har valt plats 4H på A330-300, inför en kommande resa. Löper man någon risk att inte få sitt förstahandsval av mat om man sitter så långt bak?

Hur lätt är det att ta sig ut från fönsterplatsen om grannen sover?
 

joemume

Medlem
Har valt plats 4H på A330-300, inför en kommande resa. Löper man någon risk att inte få sitt förstahandsval av mat om man sitter så långt bak?

Hur lätt är det att ta sig ut från fönsterplatsen om grannen sover?

Är du normalbyggd så är det inga större problem. Jag gillar fönsterplats, så jag sitter alltid på A eller H. SAS själva brukar tycka att man skall sitta med gångplats i mitten, så att man alltid har fri access till gång, men jag tycker ändå fönsterplatserna är trevliga - gillar att titta ut allt som oftast. :) Smaksak.
 

Jonas C

Medlem
Är du normalbyggd så är det inga större problem. Jag gillar fönsterplats, så jag sitter alltid på A eller H. SAS själva brukar tycka att man skall sitta med gångplats i mitten, så att man alltid har fri access till gång, men jag tycker ändå fönsterplatserna är trevliga - gillar att titta ut allt som oftast. :) Smaksak.

Jo fönsterplats är ett måste för min del. Får klaustrofobi om jag sitter i en mittenrad på wide-body. Gångplats är förvisso smidigt på nattflygningar, men jag behåller nog 4H tillsvidare. Är 1,80 och 72kg, så man bör nog kunna klättra ut om man måste. :)
 

perhall

Medlem
Ang. fönsterplats skulle jag aldrig välja det mitt i kabinen på ARN-OSL el ARN-CPH men heller aldrig avstå på long-haul i BC. Så det beror helt på...
Per
 
Toppen