Senaste nytt

Bästa sittplatsen i business class på SAS Airbus A330?

twiggs

Medlem
Sex stolar i C för hela familjen? Vad arbetar du med och hur gör jag för att komma till den positionen i livet där det känns som en rimlig julresa med familjen? :)

Tja, vad ska jag säga utan att bli för privat? Såväl jag som min fru skulle troligtvis enligt svenska normer kallas "arbetsnarkomaner" där båda tjänar en bra bit över medel i Sverige. Frun har vid sidan av sitt jobb två (lönsamma) företag. Barnen får redan i tidig ålder lära sig vad sparande är: spargrisar, sommarjobb, sparkonton osv. "Lyx i vardagen" existerar i princip inte i mitt hem: ingen av oss röker, dricker knappt någon alkohol (sådant gör jag hellre på ett plan/lounger där det är gratis), inga weekendresor (hinns helt enkelt inte med), vi cyklar istället för tar bil inom tätorten, istället för ett gymkort så använder vi träningslokaler på jobb/hotell, istället för att köpa böcker/hyra filmer så lånar vi på bibliotek, byter inte ut telefonen så fort det kommit en ny version "bara för att". Restaurangbesök blir det när jobbet betalar, annars lagar jag faktiskt hellre själv (fast detta är mest för att ha koll på vad maten innehåller). Har en Netto ett par kvarter bort så allt som finns där handlas där (dock inte skumma produkter :) ). Barnen har fått ärva kläder av varandra i den mån det gått. Klippande i kuponger och utnyttjande av alla slags rabattkort. Inga tidningsprenumerationer förutom det allra mest nödvändiga (oftast så byter vi dessutom för att få tillgång till olika rabatter). Kan fortsätta i en evighet känns det som. Snål, utan att försaka sig något som jag finner värt och definitivt utan att vara sniken: det är en beskrivning på mig.

(Trista kommentarer om vårt sätt att leva undanber jag mig tacksamt!)
 

Senator

Moderator
(Trista kommentarer om vårt sätt att leva undanber jag mig tacksamt!)

Twiggs, är det en sak jag har lärt mig är att vi alla prioriterar olika. Det finns inget rätt eller fel, så länge du och din familj mår bra och era val inte får ut över en massor av andra människor så skall vi andra fullständig skita i hur ni väljer att prioriterar.

Jag jobbar med människor med -10m SEK i banken, och som lever som man hade +100m SEK och jag jobbar med människor som har +100m SEK i banken men ibland agerar som man har -10m SEK i banken.

Du har min fulla respekt att du tar dina egna (medvetna) val och lever som du och din familj tycker det är bäst! Njut av Thailand!
 

twiggs

Medlem
Fast jag glömde nog det viktigaste av allt: under den tid som andra har hunnit med två eller kanske till och med tre utlandssemestrar (plus ett antal weekends) så har vi gjort en enda resa av semesterkaraktär. Så det där med att påstå att C är dyrt kan jag inte förstå, det beror helt på vad och hur man prioriterar.
 

Roger J

Medlem
Jag skulle chansa på ett A-säte. Både när jag landat norrifrån och söderifrån har vi passerat väster om Manhattan. Inflygning och bana varierar så klart...
 

Senator

Moderator
Långresor utan fönsterplats är ju döden. Jag vill se nånting, inte bara insidan av en bullrande låda.

Jag håller med AHO; jag går upp mellan 3-5 gånger under en resa, och vill gärna göra detta utan att störa eller bli störd av någon. Ett undantag är 64A på BA 747-400 Upper Deck i CW :cool: Och nej, jag blir inte åksjuk av att sitta åt fel håll
 
Toppen