Senaste nytt

Bästa Scandic hotellet i Sverige?

wenne87

Medlem
Scandic Park är en stor favorit, gillar läget, centralt men ändå inte helt mitt i. Bra frukost (sommartid exkluderad) bra och trevlig service. Annars känner jag mig som hemma på Infra då det är hotellet jag spenderat mest tid på i mitt liv!
 

Börling

Medlem
Trivs nog bäst på Scandic Grand Central, bra frukost, trevlig personal och aldrig hamnat i ett dåligt rum. Priserna är ok med Stockholms mått.
 
Scandic Park är en stor favorit, gillar läget, centralt men ändå inte helt mitt i. Bra frukost (sommartid exkluderad) bra och trevlig service. Annars känner jag mig som hemma på Infra då det är hotellet jag spenderat mest tid på i mitt liv!

Är frukosten sämre på Park under sommaren än under övriga årstider? Håller i övrigt med om att Park är en Sthlm-favorit.
 

Valley

Medlem
Beror väl lite på i vilket sammanhang man reser. Tre trevliga hotell när man reser med familjen, dvs med barn mellan 6-10, tycker jag är Scandic Klarälven i Karlstad, Scandic Star Sollentuna och Scandic Elmia. På Star och Klarälven finns en liten swimmingpool, vilket innebär att ungarna är nöjda och glada, medan man själv kan ligga i vilstolen och kolla att dom håller sig flytande. Elmia ligger vägg i vägg med Rosenlundsbadet, dvs man tar på sig badkläderna på rummet och sedan knallar man över till badet.

En annan favorit som jag bott på en gång är Scandic Värnamo, man kallar sig för desighotell. Först fattade jag inte varför, men snart insåg jag att man in de publika utrymmen hade försökt att behålla väldigt mycket av 50-talsdesignen, ganska häftigt.

Alltid intressant att se hur vissa hotell uppfattas :)
Men som du skriver har man med sig barn så har det visat sig att en pool är guld värt. Och Klarälven har dessutom badstrand/badstränder på någon minuts gångavstånd från hotelldörren. Och uteserveringen är out standning - synd bara att man inte tar hand om den på ett bättre sätt.
Annars så skulle jag själv inte bo på vare sig Klarälven eller Star (sista besöket på Star var som ett skämt) i Karlstad finns nu också ett omgjort Scandic City som bl a fått någon liten "plaskavdelning" har bara hört gott om det stället från de som bott där

Men skulle jag välja, fast jag inte använder Scandic själv, får det bli Scandic Portalen, Jönköping
 

Jollman

Medlem
Scandic Grand Central var en trevlig upplevelse, så det ligger nog i topp för hittills besökta Scandichotell.

När man ska använda intjänade poäng så är det faktiskt några hotell som ligger på 10000-nivån som faktiskt ger bra valuta för poängen. Många är även nyrenoverade och fina :)
 

Joshua

Medlem
Scandic Grand Central var en trevlig upplevelse, så det ligger nog i topp för hittills besökta Scandichotell.

När man ska använda intjänade poäng så är det faktiskt några hotell som ligger på 10000-nivån som faktiskt ger bra valuta för poängen. Många är även nyrenoverade och fina :)
Exempel på några av de?
 

Jollman

Medlem
Exempel på några av de?

Bollnäs, Sverige 10000
Scandic Klarälven Karlstad, Sverige 10000
Scandic Linköping Väst Linköping, Sverige 10000
Scandic Luleå Luleå, Sverige 10000
Scandic Skellefteå Skellefteå, Sverige 10000
Scandic Kungens Kurva Stockholm, Sverige 10000
Scandic Täby Stockholm, Sverige 10000
Scandic Upplands Väsby Stockholm, Sverige 10000
Scandic Sundsvall Nord Sundsvall, Sverige 10000
Scandic Södertälje Södertälje, Sverige 10000
Scandic Swania Trollhättan, Sverige 10000
Scandic Umeå Syd Umeå, Sverige 10000
Scandic Uppsala Nord Uppsala, Sverige 10000
Scandic Örebro Väst
 

Johannes

Medlem
Inser nu att det bara Sverige vi talar om. Umeå City är trevligt. Men Malmö city är nog det bästa. Gillar köken i rummen.
 
Toppen