Senaste nytt

Bästa sajt att boka hotell billigt?

JensE

Medlem
Boka via Hotwire/Priceline, och kolla på forumet www.betterbidding.com först så kan du lista ut vilket hotell det är frågan om (och få mycket andra tips).
Använde faktiskt precis av Hotwire och betterbidding.com för att boka lite Hotellnätter i Las Vegas.
Aria för 1000:- /natten samt New York New York för ca 600:- /natten (ville testa ett themehotell :))
Visste exakt vilka hotell jag skulle få via att läsa av betterbidding.com och jämföra amenities.
 

rlager

Medlem
Brukar använda agoda.com som är bra framförallt på Asien. Bra priser, eget poängsystem (!), och av/ombokningsbart.
 

forastero

Medlem
Jag brukar använda momondo.com som oftast hittar bra priser (den söker i andra bokningssajter, t ex agoda och lastminute). Innan jag bokar brukar jag kolla hotellets egen hemsida också ifall de har nån bra deal eller om det är samma pris att boka direkt hos dem.

Hotels.com använder jag helst inte eftersom de ibland även listar hotell som inte samarbetar med dem - de kan ange att ett hotell är fullbokat när det inte alls är det, just för att hotellet ifråga inte samarbetar med dem. Så om man hittar nåt intressant i en sökning hos dem kan det vara värt att kolla direkt med hotellet om det faktiskt är fullbokat.
 

forastero

Medlem
För bokningar på Nya Zeeland, testa också Travelbug - de har ett ganska stort utbud av boende i olika prisklasser, men framför allt har de ibland "Secret Sales" som precis som på Hotwire är bokningar där man får veta hotellklass och område men inte exakt vilket hotell det är. Det kan vara riktigt bra deals ibland.

(Jag bor just nu i en "executive suite" på ett centralt 4,5-stjärnigt hotell, det finns kokvrå och tvättmaskin och två balkonger, 99 NZD (strax över 500 SEK) per natt för dubbelrum...men alla secret sales är förstås inte lika prisvärda.)
 

JacobGBG

Medlem
Använde faktiskt precis av Hotwire och betterbidding.com för att boka lite Hotellnätter i Las Vegas.
Aria för 1000:- /natten samt New York New York för ca 600:- /natten (ville testa ett themehotell :))
Visste exakt vilka hotell jag skulle få via att läsa av betterbidding.com och jämföra amenities.

Huga! Vad för datum var det? Låter kolossalt dyrt för Aria och NYNY.
 
Toppen