Senaste nytt

Bästa sökmotorerna

Firetee

Medlem
Hej!

Upptäckte häromdagen att t.ex. flygresor.se och allaflygbiljetter.se inte tog med Ryanairflyg men att det kommer med på tex skyscanner. Vet inte om detta var en engångsförteelse?

Var brukar ni annars söka och boka? ITA Matrix?
 

henke12

Medlem
Hej!

Upptäckte häromdagen att t.ex. flygresor.se och allaflygbiljetter.se inte tog med Ryanairflyg men att det kommer med på tex skyscanner. Vet inte om detta var en engångsförteelse?

Var brukar ni annars söka och boka? ITA Matrix?
Verkar ju vara en bra sökmotor som inte visar Ryan ;)

Jag brukar söka på skyscanner och/eller ITA Matrix
Boka gör jag sedan på flygbolaget jag bestämmer mig för. (Om det mot förmodan inte går testar jag multicity på United eller expedia om jag måste använda resebyrå)
 

johhenrik

Medlem
Verkar ju vara en bra sökmotor som inte visar Ryan ;)

Jag brukar söka på skyscanner och/eller ITA Matrix
Boka gör jag sedan på flygbolaget jag bestämmer mig för. (Om det mot förmodan inte går testar jag multicity på United eller expedia om jag måste använda resebyrå)
Samma här och när det inte fungerar så postar jag här och då kommer @Dr. Miles till undsättning. ;)
 

agehall

Medlem
Jag använder tre verktyg för att söka, ITA Matrix, Google Flights och ExpertFlyer. Allt annat är i princip värdelöst i jämförelse om du frågar mig. Genom att använda dessa tre verktyg kan man hitta mycket skoj till bra priser.

För att boka ringer jag oftast om det är en "komplicerad" bokning. Ofta går rutten att boka online, men vill man ha specifika flighter är det snabbare att ringa i de flesta fall. Jag gör allt jag kan för att undvika OTA:er av olika slag eftersom jag inte litar på att de gör rätt. Vi har flera exempel här då flighter blivit inställda och OTA vägrar ta det ansvar de borde.
 

AABack2ARN

Medlem
Jag skulle faktiskt vilja lägga till mrjet eller expedia här då de är duktiga på att visa vad som verkligen går att boka och har en del avancerade sökfunktioner - och ibland har specialpriser som bara är giltiga om man bokar via dem. Oftast visar de "vanliga" priser som man kan kontakta flygbolagen direkt för att boka.
 
Toppen