Senaste nytt

Bästa sättet att ta sig från Arlanda -> Qui Nonh (Vietnam)

Brinkmann

Medlem
Hej,

Jag kommer resa till Qui Nonh i jobbet ett par ggr, och jag undrar om någon har tips på vilken rutt som kan vara vettig.

Jag har kikat på:

ARN-FRA-HoChiMinh-QNonh.

ARN-BKK-HoChiMinh-QNonh.

Sedan finns ju diverse andra övningar via Kina, Quatar och annat, som man själv får pussla ihop.


Så till min fråga: Nån som rest till Qui Nonh och kan tipsa?

/Tomas
 

pep

Medlem
Hej Tomas. Qui Nhon er Vietnams perle, tag dig tid til at nyde stranden, strandpromenaden, det gode Löwen øl, musikken, caphéerne (der er en gade med over 80 caphéer!). Letteste måde er EK eller QR til SGN (kun 1 stop-over) eller med Finnair til Hanoi (Hanoi har med VN 3-4 daglige forbindelser til Qui Nhon). Fra lufthavnen i Qui Nhon er der ½ time ind til byen med Airport shuttle. Stort set ingen taler Engelsk, men det Vietnamesiske der tales her er ret klart. Vær omhyggelig med stavning. Der findes intet "Qui Nonh"??? Qui Nhon udtales "Kwi Nhøn" Fadøl hedder bia høy - og sådan er det hele vejen....
 
Last edited:

Brinkmann

Medlem
Tack för tips, -och stavningspåminnelse :) Jag har kollegor på plats som talar engelska, så det underlättar nog en hel del :)

Alternativet med Finnair låter också intressant, de har ju en hel del förbindelser med Shanghai och andra ställen i Asien där jag ibland jobbar. Får väl börja åka Finnair nu när jag når EBD =)

tack!
 

Brinkmann

Medlem
Haha! Jag får hoppas det!

Skämt åsido så är de Vietnamesiska ingenjörer som kan engelska. jag har haft möte på Frankfurts flygplats med en Herre från vietnam som kunde 5-10 ord engelska eller så. Men rita, peka, och gestikulera är väldigt internationellt, så det funkade bra ändå :)
 

pep

Medlem
...og skriv ting ned på et stykke papir !!! Navne på god mad, personer, addresser etc. Få evt. V(e)Nnerne til at skrive det for dig så "fluerne" bliver korrekte.
 
Toppen