Senaste nytt

Bästa resväskan (Stor resväska)

agehall

Medlem
Rimova Salsa Air är nog inget dåligt val. Kikade lite på den själv men i slutändan blev det en Samsonite Cosmolite då jag fick ett bättre pris på den. Dock får nog nästa väska jag köper bli en Rimowa.
 

Fleury

Medlem
agehall, packing cubes verkar mycket intressant. jag måste i princip alltid sätta mig på väskan för att dra ihop den.

vet du om dom finns nånstans i sthlm?
 

agehall

Medlem
Playground har. Samma sak med frilufsbutiken som ligger i korsningen kungsgata sveavägen (kommer inte ihåg vad den heter, ligger brevid Panduro).

Tror även Frilufsmagasinet har i vissa butiker.
 

bstark

Medlem
Beträffande packing cubes kan ni kolla in Muji på Åhlens. Finns i olika storlekar för inga pengar alls om man jämför med vad de andra märkena kostar. För småprylar tycker jag Sea to summits "dry sacks" är prefekta, de är även vattentäta.
 

Unicornone

Medlem
Efter ett helt gäng knäckta hårda väskor så har jag nu köpt mig en 90 liters duffelbag på hjul från Thule, känns lite lokalt för mig också då de ritas i Linköping... Kostade bara 2195:- och Thule lämnar 25 års garanti på den :D Måste nog digitalisera det kvittot.. för det lär inte stoppa mer än fem år.. Det enda jag skulle önska från väskan är att man kunde koppla bort bärremmarna, de kan ju haka i på nåt jäkla transportband eller så.
 

Ubbe

Medlem
När jag körde mc i min ungdom (strax över någon månad sedan alltså) så lärde jag mig att rulla alla plagg för att få plats i packväskorna. Det behövs inga packing cubes...
 

agehall

Medlem
Det är den andra skolan...

Det jag gillar med cubes, är dock att jag kan ta fram cube:n med strumpor och den med t-shirts utan att röra till allt annat i väskan. Om man rullar saker så får du ju fortfarande problemet ifall du ska ha fram något som ligger i botten på väskan.
 

Stefan62

Medlem
Jag har med intresse läst tråden, men är lite skeptisk till resväskor med dragkedja.

Har Ni upplevt något problem med dragkedjor som går upp/spricker eller som helt enkelt går sönder?
 
Toppen