Senaste nytt

Bästa resväskan (Stor resväska)

Homer

Medlem
Jag konsumerar inte mina väskor, så det gör mig inte så mycket.

Ja du kanske drar dina väskor med tänderna, men de flesta andra använder
händerna och det är ju hudkontakten som ev. ger problem.

Ungefär som med Verktyg på Bauhaus kan ge hudcancer - DN.SE

Säkert överdrivet, men Samsung tar tydligen tillbaka väskorna det gällde så möjligen ett
utmärkt tillfälle att bli av med sin gamla, och få en helt ny modell.(men de byter kanske bara handtagen)
 

agehall

Medlem
Finns flera, är det någon som sett någon sparka omkring i en terminal med en sådan?

Jag tror jag såg en sån där på OSL för ett par månader sedan. Killen fällde ut den inne i SL och sparkade sig iväg ut mot hissen. Fattade inte vad han gjorde först, men efter lite googlande gick det upp ett ljus.

Säkert överdrivet, men Samsung tar tydligen tillbaka väskorna det gällde så möjligen ett
utmärkt tillfälle att bli av med sin gamla, och få en helt ny modell.(men de byter kanske bara handtagen)

I princip allt ger cancer i tillräckliga mängder. Och man ska inte heller glömma bort att allt kan orsaka förgiftning, det är bara en fråga om dos.

Som någon vis person en gång sagt:
Life is a sexually transmitted disease and the fatality rate is 100%.

Själv oroar jag mig inte allt för mycket för saker och ting. Sunt förnuft får råda och det har funkat hitintills. ;)
 

doc

Medlem
I princip allt ger cancer i tillräckliga mängder. Och man ska inte heller glömma bort att allt kan orsaka förgiftning, det är bara en fråga om dos.

Det är så sant som du säger. Vattenförgiftning, det vill säga när någon fått i sig för mycket vatten, är till exempel inte helt ovanligt och väldigt farligt. Har inte sett så många artiklar om det farliga vattnet i Aftonbladet dock.
 

Palazzi

Medlem
Jag var bara tvungen att flika in en ny väsktyp, som jag såg i Milano för någon dag sedan (dock troligen av Amerikanskt märke).

Väskan är egentligen flera separata moduler, som kan byggas ihop till den väska du behöver just tillfället. Den kan bli en ryggsäck, sportbag, kabinväska, fullstor väska etc. Den såg lite kul ut, men vet inte hur väl konceptet är genomfört ur ett kvalitetshänseende...

[video=youtube;-dDj0HyN-FM]http://www.youtube.com/watch?v=-dDj0HyN-FM&feature=youtu.be[/video]

Vad jag förstår är väskan uttänkt för "private aviation" , men den borde väl fungera även i andra sammanhang...
 
Last edited:

Ozz

Medlem
Vi har Rimowa Topas och är mycket nöjda med dessa. Ett stort plus för de flexibla mellanväggarna i både över och underdelen, de spänns med ett kraftigt kardborreband och det gör att allt ligger på sin plats även vid omild behandling. Mellanväggarna innehåller också tre fack med dragkedja för platta småprylar.
 

rvarttinen

Medlem
Vi har Rimowa Topas och är mycket nöjda med dessa. Ett stort plus för de flexibla mellanväggarna i både över och underdelen, de spänns med ett kraftigt kardborreband och det gör att allt ligger på sin plats även vid omild behandling. Mellanväggarna innehåller också tre fack med dragkedja för platta småprylar.

Rimowa Topas är nog de bästa resväskor jag haft hittills. Verkar vara hur tåliga som helst och blir jysst patinerade (repiga och lite buckliga) med tiden... en ser riktigt berest ut efter ett par resor.
 

Abbe A

Ny medlem
Resväska max 4500:-

Hej!

Vilken resväska bör jag köpa har kikat lite på Rimowa Salsa air är det något vettigt att ha eller ska jag kika på något annat ?

Jag kommer resa mycket och vill ha en väska som håller, kommer åka till USA lite närsom så den måste funka där. Tack!
 

Dr. Miles

Expert
Välkommen till BusinessClass.se, Abbe A!

Jag har flyttat ditt inlägg till ett befintlig tråd med liknande ämne.
Hoppas du har överseende med detta.
 
Toppen