Bästa platserna i SAS nya business class?

Diskussion i 'SAS Group & EuroBonus' startad av Gizmo79, 24 April 2015.

1. Familjen flög EWR-ARN A330-300 i C rad 4-5 fönster, båda sidor om planet. Mycket uppskattat.

2. Bryant

Bryant Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Nä. Har suttit vid fönstret och inte tänkt på springet.

3. Peder Ohlsson

Peder Ohlsson Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Har flugit ett antal gånger i nya kabinen. Med sällskap är 1D/F klart bäst, bättre benutrymme, känns mer avskiljt samt att man väljer mat först (obefintlig risk att något har tagit slut. Åker jag själv är det jämn siffra på någon av singelraderna som gäller då stolen då är närmast fönstret och hyllan/bordet skapar lite avskärmning mot övriga.

jerixon och palmen gillar detta.
  4. miramax

miramax Medlem

Jag brukar gilla rad två i gamla kabinen. Pga att skärmen är på stolen framför och att det blir lite mer mysigt inbonat. Har nu panik om jag ska seata på rad 1 eller 2 i nya. Med sambon. I-landsproblem.

5. miknil

miknil Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Av precis den anledningen valde jag 2D/F nyss.

6. aldrighemma

aldrighemma Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Kolla bara först att 1H inte är tagen, det betyder spädbarn och då är nog rad 5-6 bättre :)

7. Mr Basic

Mr Basic Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Bokade nyligen ToR CPH-PVG, valde då 4D+F......kanske ska seata om till 1D+F på ena sträckan? :rolleyes:

8. m96olsen

m96olsen Medlem

Reser med fru i 343:an fram i April med följande förutsättningar:
    upload_2016-2-1_15-34-56.png
    Är 1-2A eller 2-3H bättre än 9DF? Är mest ute efter lugn ro på en nattflygning.

9. palmen

palmen Moderator

Land:
    Sverige Sverige
    Beror väl på om ni vill kunna prata med varandra eller inte.
    Jag skulle gissa på att det är "lika lugnt" på alla dessa platser, eventuellt lite mer spring runt 9D/F pga toaletterna som finns där. Det är ju dock väldigt få personer som passerar 9D/F för att gå till toa jämfört med 8D/F.
    1A och 2A lär vara de lugnaste platserna men ni kommer inte kunna prata med varandra.

10. Canadien

Canadien Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Man kan ju maila/chatta med varandra om internetet fungerar

Dela sidan

BusinessClass Logo

Hej och välkommen till BusinessClass!

Prenumerera på vårt gratis nyhetsbrev för att få uppdateringar och nyheter om vad som händer runtom i världen och på BusinessClass.

I'm already subscribed
BusinessClass Logo

Välkommen till utskickslistan!

Glöm inte att kontrollera din epost och bekräfta din prenumeration.

BusinessClass Logo

Gå med i BusinessClass-gemenskapen!

Gilla oss på Facebook för att få de senaste nyheterna från BusinessClass direkt i ditt flöde.

Bli medlem och delta i våra diskussioner, ställ frågor och dela med dig av din kunskap och dina erfarenheter.

Bli medlem nu!