Senaste nytt

Bästa platserna i SAS nya business class?

John Milner

Medlem
Jag och junior har bokat 1D+F med SAS A350 till LAX nästa sommar. 9D+F är fortfarande lediga i lilla kabinen. Är det läge att byta plats, fördelar och nackdelar?
 
  • Gilla
Reactions: HMJ

Big Birger

Medlem
Jag och junior har bokat 1D+F med SAS A350 till LAX nästa sommar. 9D+F är fortfarande lediga i lilla kabinen. Är det läge att byta plats, fördelar och nackdelar?
Jag tycker att skärmen hamnar lite för långt fram på rad 1. Så för egen del föredrar jag andra rader för "dagflyg", och rad 1 för "nattflyg" pga extra benutrymmet.
 

JacobGBG

Medlem
Åker A350 CPH-PVG-CPH senare i år och tänkte vara ute och reservera platser tidigt. Vi har en komplikation i familjen att vi åker 2st i Biz och 2st i Plus vardera väg. Allt tillgängligt i Biz än så länge men i Plus så finns några gråade säten enligt nedan. EBD från forumet meddelar att de kan boka alla säten i rad 20 så detta verkar vara reserverade för upgrades o dyl.

Utifrån det, hur skulle ni placera gänget?

Plus.jpg
 

palmen

Moderator
Åker A350 CPH-PVG-CPH senare i år och tänkte vara ute och reservera platser tidigt. Vi har en komplikation i familjen att vi åker 2st i Biz och 2st i Plus vardera väg. Allt tillgängligt i Biz än så länge men i Plus så finns några gråade säten enligt nedan. EBD från forumet meddelar att de kan boka alla säten i rad 20 så detta verkar vara reserverade för upgrades o dyl.

Utifrån det, hur skulle ni placera gänget?

Visa bifogad bild 116743
Med 99,99% säkerhet är de upptagna platserna reserverade för barn i korg som man kan sätta på väggen.
Ju längre bak nu sitter desto längre ifrån eventuella barn om det har betydelse.
Jag hade personligen tagit fönster på rad 22/23. Oklart om det saknas ett fönster åå någon rad som det gör på A330.
 

palmen

Moderator
Men desto närmare barnen i Ekonomi, dock är det väl rad 41 som har babykorgfästen i Eko, åtminstone på 330/340, vet inte hur det ser ut på 350
I ekonomi sitter barnen bakom toaletterna, dvs bakom främre ekonomi-kabinen. Om man störs av dom på rad 23 så kommer man störas av dom på rad 21 också.
Första raden i ekonomi är ju nu bara gratis för EBD+.
 

Tamas

Medlem
Jag bokade 20B/G till junior och själv i plus i december. Kommer be en snäll EBG att flytta över till andra sidan eller underhålla junior i 12 timmar. Undrar vilket hen kommer välja :cool:
 

Maja

Medlem
Jag bokade 20B/G till junior och själv i plus i december. Kommer be en snäll EBG att flytta över till andra sidan eller underhålla junior i 12 timmar. Undrar vilket hen kommer välja :cool:
Så du tycker att någon som är EBG/eller högre som har kunnat bokat stolen ska ge upp sin fönsterplats till förmån för dig för att slippa sitta bredvid ditt barn?

Och ditt barn är okej med att sitta utan dig i 12h om personen inte alls vill byta plats?
 
Toppen