Senaste nytt

Bästa platserna i SAS nya business class?

Tja!

Har bokat resa själv i juni till USA och sitter på 8A dit och 4H på hemvägen. Har någon bättre förslag? Nästan alla platser är lediga förutom 8H på hemresan. Mina krav:

* Jag vill ha stol närmast fönster, gillar att kolla ut vid take-off och landing.

* Inte allt för långt till nödutgång.

* Så långt bort från skrikande barn som möjligt (verkar vara stor risk runt 1H???)


Funderar att ta A istället för att slippa sol på hemresan, ditresan kvittar solen men hemresan är kvällsflyg och då vill jag kanske sova.
 

Lauda 777

Medlem
Tja!

Har bokat resa själv i juni till USA och sitter på 8A dit och 4H på hemvägen. Har någon bättre förslag? Nästan alla platser är lediga förutom 8H på hemresan. Mina krav:

* Jag vill ha stol närmast fönster, gillar att kolla ut vid take-off och landing.

* Inte allt för långt till nödutgång.

* Så långt bort från skrikande barn som möjligt (verkar vara stor risk runt 1H???)


Funderar att ta A istället för att slippa sol på hemresan, ditresan kvittar solen men hemresan är kvällsflyg och då vill jag kanske sova.

A330 eller A340? På den senare finns en mini kabin längre bak med en uppsättning bulkhead till.9A och 9H. Annars gillar jag 1A bäst. Mat först och inget spring till toaletten samt lite extra benutrymme.
 

palmen

Moderator
Tja!

Har bokat resa själv i juni till USA och sitter på 8A dit och 4H på hemvägen. Har någon bättre förslag? Nästan alla platser är lediga förutom 8H på hemresan. Mina krav:

* Jag vill ha stol närmast fönster, gillar att kolla ut vid take-off och landing.

* Inte allt för långt till nödutgång.

* Så långt bort från skrikande barn som möjligt (verkar vara stor risk runt 1H???)


Funderar att ta A istället för att slippa sol på hemresan, ditresan kvittar solen men hemresan är kvällsflyg och då vill jag kanske sova.
Det är inte jättevanligt med skrikande barn, varit med om infants en gång på omkring 40 flighter.
Jag väljer alltid 2A på dagflighter om det är ledigt och rad 1 på nattflyg om jag ska sova.
Finns nödutgång både framför och bakom business kabinen så oavsett var du sitter har du typ max 10 meter till nödutgång.
 

KalleSus

Medlem
8A och 8H är mina favoriter.
Man har full överblick över hela salongen (vilket ger en härlig "flygkänsla"), nära till toaletterna och kommer snabbt av vid ankomst.
Buller från galley har aldrig stört mig.
Det brukar framföras som en nackdel att vissa rätter kan hinna ta slut innan serveringen når till sista raden, men det har aldrig drabbat mig och skulle heller inte spela så stor roll om så skedde.
 

Tonton

Medlem
8A och 8H är mina favoriter.
Man har full överblick över hela salongen (vilket ger en härlig "flygkänsla"), nära till toaletterna och kommer snabbt av vid ankomst.
Buller från galley har aldrig stört mig.
Det brukar framföras som en nackdel att vissa rätter kan hinna ta slut innan serveringen når till sista raden, men det har aldrig drabbat mig och skulle heller inte spela så stor roll om så skedde.

Min favorit är 8A - då sitter man på "rätt" sida för baren bakom.

Nackdelen är ju som du nämner, att vissa rätter kan ta slut. Varje gång det har varit löjromssäsong så har jag alltid sett till att fjäska lite för crew inför avgå, och ibland till och med för förrätten serverad först. Då har jag varit riktigt nöjd :D
 

Jonas C

Medlem
Har endast suttit på 8A en gång och det var på SK904 hem från New York. Väldigt svårt att sova med allt buller och spring från galley.

Föredrar allra helst 1, 2, 4 och 6 A eller H, samt 9A H på A340-300.
 
Toppen