Senaste nytt

Bästa platserna i SAS nya business class?

Bryant

Medlem
Jag gillar första raden. Det blir lite privat, bra med utrymme. Reser jag med sällskap skulle jag välja första alt sista raden.
 

d99mlu

Medlem
Är det inte olika avstånd mellan mittparen beroende på udda/jämnt radnummer? Också värt att tänka på. Har bara åkt mitt med sällskap på rad 8 och då satt vi nära varandra.
 

palmen

Moderator
Jag har testat mittplatserna på rad 1 samt fönsterplats på rad 2.
Alla dagar i veckan skulle jag välja mittplatserna igen på första raden om jag reser med sällskap, det enda negativa med dom som jag ser det är att jag inte har ett fönster att titta ut genom och jag älskar fönsterplats. Det är väldigt mycket mer plats att röra sig på vid första raden jämfört med raderna bakom.
 

Andreaszan

Medlem
Hur menar du, ska du ha överblick och ryggen fri får du ju sitta längst bak

Jag håller med føregående. Om inte galley eller toaletter stör så gillar jag sista raden i C/F. Da har man koll på alla andra og placera dom i (fel) fack...Men ofte er jo toaletter & galley bakom og da er det ikke lika herligt...
 

Alf

Medlem
OT men är det någon som vet om man kan få SAS att lägga in en soft seat block för EBG även på bonusresa? Vore gott att få det på 1D.

Det är väl himla dumt att blocka en C plats. Det är väl bättre att sälja den som en award plats när det är så svårt att få tag i dessa platser.
 

HCW

Medlem
Ja självklart men det var inte min fråga. Frågan var om det gick att få block på en plats för alla med lägre status fram tills det är fullbokat. Svaret verkar tyvärr vara att det inte går innan man checkar in.
 
Toppen