Senaste nytt

Bästa platserna i SAS nya business class?

HCW

Medlem
På långflygningar tycker jag personligen att det är trevligt att sitta några rader bak för att ha något att kolla på. Tycker att det är värt att vaska någon rads bekvämlighet för att spika det. Min premiär i nya kabinen har jag dock bokat 1F och 1H samt 2D och 2F för mitt sällskap på fyra. En infant låser oss vid 1H.

OT men är det någon som vet om man kan få SAS att lägga in en soft seat block för EBG även på bonusresa? Vore gott att få det på 1D.
 

Wendestam

Medlem
Väcker liv i denna tråd. (ännu ett I-landsproblem...);)
Tjejen och jag åker till NY senare i veckan och har 4D/F och det är fullt framför oss. Dock funderar jag på om det är så att "väggen" mellan stolarna på mittkonsolen känns i vägen om man vill sitta och prata? Eller ska man sitta på var sin sida av gången? T.ex. har ju 3A, 5A och 7A sittplats närmast gången och vägg/avlastningsytor åt fönstret vilket gör att man ändå sitter ganska öppet mot den som då sitter på D-sätet som även de sitter närmast gången. Kan det vara en option?
Nån som suttit med resesällskap på mittkonsol och upplevt det som "för" avskärmat?
Nån som provat A/D eller F/H och tyckt det funkat bra?
(Alternativt sätta tjejen på 2H och mig själv på 8A då hon säkert kommer att sova en timma eller så... Då får jag ju nära till buffén i alla fall ;))
 

Bryant

Medlem
Väcker liv i denna tråd. (ännu ett I-landsproblem...);)
Tjejen och jag åker till NY senare i veckan och har 4D/F och det är fullt framför oss. Dock funderar jag på om det är så att "väggen" mellan stolarna på mittkonsolen känns i vägen om man vill sitta och prata? Eller ska man sitta på var sin sida av gången? T.ex. har ju 3A, 5A och 7A sittplats närmast gången och vägg/avlastningsytor åt fönstret vilket gör att man ändå sitter ganska öppet mot den som då sitter på D-sätet som även de sitter närmast gången. Kan det vara en option?
Nån som suttit med resesällskap på mittkonsol och upplevt det som "för" avskärmat?
Nån som provat A/D eller F/H och tyckt det funkat bra?
(Alternativt sätta tjejen på 2H och mig själv på 8A då hon säkert kommer att sova en timma eller så... Då får jag ju nära till buffén i alla fall ;))

Det är inte för avskärmat i mitten.

Om du absolut inte måste ha en fönsterplats så kommer ni ha det bra i mitten.
 

palmen

Moderator
Åkte på första raden i nya kabinen med en polare, hade mittsätena och det var inga problem att prata med varandra. Jag skulle helt klart föredra första raden som har mer utrymme för benen än raderna bakom.
På hemresan hade vi 2A och 3A, tanken var inte att prata så mycket utan att försöka sova. Helt ok att sitta vid fönstret också även om det var betydligt mer trångt här än på första raden i mitten.
Jag föredrar nästan alltid att sitta vid fönstret men just i nya kabinen så är nog mittplatserna längst fram att föredra enligt mig, åtminstone om man reser 2 personer.
 

Ludjo

Medlem
Hej!

Reser ToR till USA i höst med SAS i deras nya business class (A330, nya kabinen, båda vägarna) och tar gärna era erfarenheter och synpunkter på bulkhead-platserna (dvs rad 1), mittenplatserna.

Är dessa att föredra eller skulle ni rekommendera "vanliga" platser från rad 2 och bakåt?
Vilka är de BÄSTA platserna i nya businesskabinen enligt er och varför?

Tack på förhand för er feedback! :)
 

Wendestam

Medlem
Jag har bara gjort två resor i den nya kabinen, men föredrar alltid generellt att sitta lite längre bak än rad 1. Jag väljer uteslutande plats i den bakre halvan av C-kabinen på långflighter då jag gillar att ha lite uppsikt över kabinen. Tycker även inte det känns lika instängt heller, vill inte itta och stirra in i en vägg i 8-12h.
Men har har hört många här på bc.se som gärna väljer 1D/F i nya kabinen.
 

Börling

Medlem
Har flugit 2 ggr i nya kabinen. Bägge gånger på 1d/1f. Enligt min uppfattning bästa platserna då benutrymmet är klart bättre än längre bak. Upplever det inte som instängt men det är såklart så att man lan uppleva det olika.
 

Malu

Medlem
Jag har också rest två gånger och testat just dessa platser. Håller med övriga att det är bäst plats för fötterna på rad 1, då "fotlådan" inte går in i stolen framför utan i ett utrymme i bulkhead. Skärmen kändes inte för långt bort, tycker jag.
 
Toppen