Senaste nytt

Bästa platserna i SAS nya business class?

Alf

Medlem
En av oss vill sitta vid fönstret... Och så vill vi ha maten samtidigt (vilket man inte alltid får om serveringen kommer från olika håll).

SAS är väldigt duktiga på att synkronisera serveringen på båda sidor. Jag har aldrig varit med om att någon fått vänta på maten när vi båda suttit i mitten.
 

fcx

Medlem
SAS är väldigt duktiga på att synkronisera serveringen på båda sidor. Jag har aldrig varit med om att någon fått vänta på maten när vi båda suttit i mitten.

Långt bak kan det bli en differens, men på rad 1-5 är detta inte ett problem. Man är noga med att starta samtidigt på bägge sidor, men ibland kan ena sidan sacka efter längs vägen.
 

EBD_Hakan

Medlem
Flyger 340 till NRT om några veckor och hoppas på plusgrade.. men när jag rekar platser så ser det ut som att det bara är rad 9-10 som har mittenplatserna tillgängliga (vi är 2 pers).

Hur är de jämfört med 1-8? Är det ett problem med mellanrummet mellan 7-8? Jag antar att det är kök/stök där?
 

palmen

Moderator
Flyger 340 till NRT om några veckor och hoppas på plusgrade.. men när jag rekar platser så ser det ut som att det bara är rad 9-10 som har mittenplatserna tillgängliga (vi är 2 pers).

Hur är de jämfört med 1-8? Är det ett problem med mellanrummet mellan 7-8? Jag antar att det är kök/stök där?
Har själv inte suttit där men ser inte att det skulle vara ett problem. Mellan är galley där det finns massa dryck samt att toaletten är där. Det blir dock minimalt med spring då ingen ska passera den delen av kabinen förutom eventuellt flygvärdinnorna.
Jag har senaste gångerna suttit på rad 8 som är direkt framför galley och störs inte utav det. En nackdel är ju att man sitter sist vad det gäller servering, finns en liten risk att något på menyn har tagit slut.
 

Johan Hbg

Medlem
Flyger 340 till NRT om några veckor och hoppas på plusgrade.. men när jag rekar platser så ser det ut som att det bara är rad 9-10 som har mittenplatserna tillgängliga (vi är 2 pers).

Hur är de jämfört med 1-8? Är det ett problem med mellanrummet mellan 7-8? Jag antar att det är kök/stök där?
Jag satt på sista raden sist, väldigt lugnt. Är som en egen liten kabin med åtta business stolar. Kommer ha hela familjen där till USA på höstlovet.
 

IcyPower

Medlem
Jag funderar på det här med risken att bli störd av att någon annan har små barn med sig. Jag har en 1.5-åring och både jag och min fru är överens om att vi inte ens skulle resa business class med honom då vi hela tiden skulle vara rädda att han störde andra som betalat dyrt. Tyvärr tänker väl inte alla så. Nu ska jag boka en 2-4-1 med en kompis i business och då vi båda är småbarnsföräldrar så skulle vi verkligen föredra att hamna så långt bort från eventuella infants som möjligt.. placerar de normalt småbarn längst fram eller är det helt slumpartat? Man kanske kan tycka att vi är hemska människor men vi reser iväg för att komma ifrån barnskrik några dagar och testar business för första gången så skulle bli rätt besvikna om vi fick spendera resan bredvid en kolikbebis..
 
Toppen